1 Nisan 2013 Pazartesi

Bulgur sevdiren etli bulgur

Bulgur sevilmez mi yaaa, ne demek bulgur sevdiren dediğinizi duyar gibiyim. Aah aah bir bilseniz dört yanım bulgur sevmezlerle kuşatılmış vaziyette. En başta sevgili kardeşim, koymaz hayatta ağzına. Lakin ben yılar mıyım? Asla! Allarım, pullarım; itinayla bulgur yediririm. Hoş kendisi kısıra bayılırken bulgur pilavını niye yemez anlayamıyorum ama. Neyse, en azından kuzucuk ve benim böyle bir sorunumuz yok. Ayıla bayıla yeriz her türlü bulgur varyasyonunu. Faydaları hepimizce malum.. Neler katıp karıştırırım içine neler... Yeşil mercimekler, tel şehriyeler, tavuklar, sebzeler. Başlı başına bir öğün'e dönüştürürüm bulguru. Siz elbette alasını yaparsınız, yine de koymak istiyorum tarifini; malum, kızıma tarif defteri hazırlıyorum gelecekte burada sayfalarını çevirsin diye :) Bulguru gördüğü an diğer tüm yemekleri bırakıp onu nasıl iştahla kaşıkladığını hatırlasın isterim. Ben yanında güzel bir cacık tercih ettim. Hani su gibi de muhallebi gibi de olmayan cinsinden. 
Siz de katın, karıştırın bulguru severek yedirmenin bir yolunu illa ki bulacaksınız, yılmayın :) Zaten böyle bir sorununuz yoksa ne mutlu size. Denemediyseniz belki bir gün de böyle denersiniz :) 

Malzemeler:
1 su bardağı pilavlık bulgur
1 orta boy soğan
2-3 domates( rendelenmiş veya rondodan geçirilmiş)
1 yemek kaşığı domates salçası
2 su bardağı su ( domatesler çok suluysa 1-2 parmak azaltabilirsiniz)
( ben bu sefer koymadım ama arzu ederseniz 2 yeşil biber veya renkli biber de ekleyebilirsiniz)

Et için:
200 gr bonfile
1 küçük soğan
1 diş sarımsak

Bonfileyi zar büyüklüğünde doğruyoruz. Zeytinyağında rengi dönene kadar kavuruyoruz. 1 soğanı ve 1 diş sarımsağı atıp 1/2 su bardağı su ekleyerek düdüklüde 10-15 dk pişiriyoruz. Ben fissler'de 10 dk pişirdim. Ete tuz ve karabiber eklemeyi unutmayın.

Pilavın yapılışı:

Minik doğradığımız soğanları zeytinyağında çeviriyoruz. Domates ve salçayı ekliyoruz. Domateslerimiz pişince yıkanmış bulguru ekliyoruz. Onu da biraz çevirdikten sonra suyunu ve tuzunu ilave edip kısık ateşte pişmeye bırakıyoruz. Demlenme aşamasında etleri de varsa suyundan arındırıp pilava serpiştiriyoruz ve kaşıkla alt üst edip demlenmeye bırakıyoruz. Cacığımızla afiyetlee yiyoruuzz..

* Bulgurun bereketi sofralarınızdan eksik olmasın..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder