2 Nisan 2013 Salı

Tam Buğday Unlu Pankek

Kızıma yaptığım sürprizi ilk sizinle paylaşıyorum. Birazdan uyanıp sevinçle nutella sürdüğü pankekleri şapur şupur yiyecek. Tarifi www.devletsah.com 'dan yıllardır uygulayıp memnun kaldığım bir tarif. Devletşah hanıma sonsuz teşekkürler. 
Sevdiklerimizi mutlu etmek bazen çok kolay olabiliyor öyle değil mi? Hele de çocuklar söz konusuysa... Oysa insan genelde kaçar bu kolaylıktan, en sevdiklerine küçücük mutluluklar yaratabilme fırsatını bazen bilerek bazen bilmeden teper. 

Sonuçta yemek hepimizin ortak paydası. Hepimiz bir şekilde birşeyler yiyoruz, yemek zorundayız. Arada böyle eğlenceli, keyifli kaçamaklar yapsak; hem biz mutlu olsak hem etrafımızdakilere de azıcık bu mutluluğu bulaştırsak, fena olmaz ne dersiniz? Hatta kelebek etkisi'ne inananlardansanız çok büyük birşey yapmış olacağız :)

Malzemeler:
1 yumurta
1 su bardağı süt
1 su bardağı un ( ben tam buğday unu kullandım)
2 yemek kaşığı zeytinyağı ( evet bu zeytinyağı hamurun içine katılıyor)
1 tatlı kaşığı şeker ( hayır bu şeker karışımı çok tatlı yapmıyor, peynirle de rahatlıkla yiyorsunuz)
1 çay kaşığı tuz
1/2 pkt kabartma tozu

Yapılışı:
Tarifte önerilen, malzemenin kabartma tozu haricinde mikserle çırpılıp 1 saat dolapta bekletilmesiydi. Ama Devletşah hanım, soğuk malzeme kullanırsak bu bekleme safhasını atlayabileceğimizi önerdiği için direk bu öneriyi uyguladım.
Ve tüm malzemeyi elde çırptım, pankek'te mikserin yarattığı köpüklenmenin olmaması beni daha memnun ediyor. Tercih sizin ...

Yumurtayı kabaca elde çırpıp diğer malzemeleri ekleyelim ve el çırpıcısıyla güzelce karıştıralım.  Her seferinde azıcık zeytinyağı damlattığımız tavada yarımşar kepçe olacak şekilde pişirelim. 
Pankek'in üstünde pişerken oluşacak kabarcıklar patlayınca diğer tarafını çevirebiliriz demektir. Pankekleri çok yüksek ısıda pişirmeyelim, o zaman dışı yanık, içi çiğ pankeklerimiz olur. Birazcık sabırla kısık ateşte pişirelim.

* Ben hayatımın en güzel parlayan yıldızı için silikon yıldız şeklindeki kalıba dökerek şekillendirdim pankekleri. Bir kısmını da yuvarlak olacak şekilde pişirdim.
* Tam buğday unu kullanmak zorunda değilsiniz, tarifin orjinalinde zaten beyaz un var. Bana bugün öyle estiler, ama ciddi bir lezzet oluştu tam buğday unuyla bilginize.
*Vermediğimiz bir şeyi hayattan alamıyoruz, bu durumda ne verirsek onu alıyoruz. Biz bugün mutluluk verelim, sonrasında neler oluyor görelim :))))

2 yorum:

  1. Ellerinize sağlık ...
    Ben de un olarak sadece tam buğday unu kullanıyorum :)
    Eğer yağsız tam buğday unlu kekime bakmak isterseniz işte tarifim :

    http://tambugdayim.blogspot.com/2013/04/yagsz-tam-bugday-unlu-kekim.html

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Ne kadar güzel, siz de benim gibi blog dünyasına yeni katılmışsınız, hoşgeldiniz :) teşekkür ediyorum yorumunuz için :)

    YanıtlaSil