22 Nisan 2013 Pazartesi

Yoğun Kakaolu Nemli Kek


Bir kek yapsam, hem brownie gibi olsa hem sünger gibi... Kakaolu olsa ama kuru kuru olmasa... Ertesi gün tadı daha da muhteşem olsa, kalınca kuruyup tadı bozulmasa... Kafamda bu deli sorularla boğuşurken acemiaschi.blogspot.com 'da bu keki gördüm. Tamamdır dedim, aradığın kek budur. Yanılmamışım, çok teşekkür ediyorum kendisine... Yani yapıldığı gün de tadı muhteşem ama ertesi günü anlatamam, nemi daha da belirginleşiyor ve yemeye doyamıyorsunuz. En azından bir kere denenmeli. Bu kekin en önemli sırrı kaliteli ve dark kakao kullanmakmış, özellikle bunu belirtmiş blogun sahibesi İpek hanım. Yurt dışında yaşayanlar için Hershey's Dark Kakao, bizim için Dr Oetker Dark Kakao'yu önermiş. Kek kriziniz geldiğinde, hele de bol kakaolu, nemli nemli bir kek'e aşerdiğinizde bu keki mutlaka pişirin, pişman olmayacaksınız. 
Üstelik bu enfes keki sıvıyağ kullanarak pişirebiliyorsunuz. Tarifte alternatif olarak tereyağı da var ama ben de sıvıyağ kullandım ve nem konusunda muhteşem bir sonuç elde ettim. Mutfakta değişiklik iyidir diyorsanız hadi brownie yerine bi kerecik de böyle bir kek pişirelim.

Malzemeler:
Öncelikle tarifte cup ölçüsü var. 1 cup=240 ml=1 su bardağı diyelim

1. Grup:
1/2 cup hindistan cevizi
1 pkt karbonat
2 cup un
1,5 cup toz şeker
1 tutam tuz

Bu gruptaki malzemeleri güzelce harmanlıyoruz.

2. Grup:
1/2 cup sıvıyağ veya tereyağı (100 gr)
1 cup su
1/2 cup dark kakao (50 gr. Yani 1 pkt)
İsterseniz vanilya ama ben kullanmadım.

Bu gruptaki malzemeleri küçük bir sos tenceresinde karıştırarak ısıtıyoruz, asla kaynatmıyoruz.

3. Grup:
1/2 cup süt
2 yumurta

Bu gruptaki malzemeleri mikserle 1 dk, köpük köpük olana kadar çırpıyoruz.

Kuru karışıma yani 1. Gruba önce 2. Grup malzemelerini sonra 3. Grup malzemelerini ekleyip mikserle 2 dk çırpıyoruz. Ölçü 22 cm'lik kalıba göre verilmiş, ben büyük kare borcam kullandım. Ve hafif yağladım. 170-175 derecede ısıtılmış fırında 30-35 dk pişiriyoruz. 

Hayatımda ilk defa bu kekte kekimin üstü tuhaf şekillerde kabardı. Muhtemelen benim yanlış yaptığım bir şeyden dolayı olmuştur diye düşündüğümden üstünde durmadım, çünkü lezzeti gerçekten muhteşemdi. Siz de böyle birşey yaşarsanız kekin özelliği demektir. Lezzetiyle bunu kapatacak dert etmeyin..

* Beklemek güzeldir, daha da lezzetlenecekse kekler... Beklediğiniz herşey umarım beklediğinize değer :)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder