13 Nisan 2013 Cumartesi

Betty Style Semizotu Salatası


Semizotu artık tezgahlarda yerini almaya başladı, baharın gelişi ne kadar da rengarenk öyle değil mi? Sadece içimizi değil dışarıdaki dünyayı da renklendiriyor bahar... Semizotu salataları benim bahar-yaz favorilerim arasındadır. Muhteşem salataları hep sofradaki en güzel yemekleri bile gölgede bırakan anneciğimin lezzetine henüz ulaşamasam da ben de onun gibi salata yaparken katıp karıştırmayı seviyorum. Bu salata da böyle bir katıp karıştırma esnasında ortaya çıktı ve yiyen herkes tarafından çok beğenildi.. Bu durumda ben de artık bunu bir ölçülendireyim dedim. Tamamen doğaçlama ortaya çıkan bu salatayı belki bir de böyle denemek istersiniz. Bu arada tüm annelerin şu göz kararı olayı nedir çözemiyorum. Hep aynı lezzete ulaşan o gözün kararı nasıl bir karardır çözemedim. Hiç mi şaşmaz? Hiç mi değişmez? Ailemin maharetli kadınlarının elinden çıkma lezzetleri bir türlü onlar kadar lezzetli yapamamamın tüm mesuliyeti bu göz kararındadır haberiniz olsun!! Teyzemin çiğ köfteleri, mercimekli köfteleri, içli köfteleri; diğer teyzemin su böreği... Nasıl yapıyorsun? İşte ondan şöyle göz kararı, bundan böyle göz kararı... İsyanımmm vaaarrr... Hepsine ültimatomu verdim, ölçeceksiniz karrrdeşimmm... Bizler de bu lezzetleri gelecek nesillere böylece taşıyalımm yanii.. Hepsini bir mutfağa kapatıp tüm maharetlerini ölçülü biçili döktüresim var sormayın.. 
Neyse biz gelelim benim ölçülü biçili katıp karıştırma salatama:

Malzemeler:
1 demet yaprak yaprak ayıklanmış semizotu
1 türk kahvesi fincanı kuru börülce ( tuzlu suda dağılmayacak şekilde haşlanmış)
1/2 türk kahvesi fincanı arpa şehriye ( tuzlu suda yine dağılmayacak şekilde haşlanmış)
2 fazla iri olmayan domates ( küp küp doğranmış)
2 fazla iri olmayan salatalık ( kabuklu küp küp doğranmış)
2 yemek kaşığı kavrulmuş susam
Zeytinyağı- nar ekşisi-tuz

Yapılışı:
Temel olarak tüm malzemeyi güzelce karıştırıyoruz. Önemli olan nokta, börülce ve arpa şehriyeyi gerçekten dağılmadan haşlamak. Ve tuzlu suda haşlayıp bir miktar bu tuzu içlerine çekmelerini sağlamak. Haşlama esnasında daima bir gözünüz üstlerinde olsun ve arada karıştırın. Sırf buna dikkat etmediğim için çok börülcem dağıldı belirtmek isterim.
Evet salata sosuna limon koymadım, limon sanki semizotunun lezzetini başka bir şeye dönüştürüyor. 2-3 yemek kaşığı nar ekşisiyle tatlandırdım ve inanın lezzetiyle inanılmaz bütünleşti. Tabi sevmiyorsanız limon tercih edin. Ben prenses sevmediği için ekleyemesem de 1 diş ezilmiş sarımsak semizotu salatalarına çook yakışıyor. Denemediyseniz mutlaka deneyin.
Susam da tamamen opsiyonel. Ama yerken ağzınızda çıtlamaları güzel bir lezzet oluşturuyor. Kavrulmuş susamınız yoksa hemen yağsız tavada 2 dk'da hazırlayabilirsiniz.
Evveeet işte bu kadar, umarım bir gün de salatanızı böyle dener ve seversiniz.

* Anneler, lütfen göz kararlarınızı fincan, bardak, kaşık gibi biz garibanların da anlayabileceği ölçü birimlerine çevirinn!!
* Tüm yemeklerinizin damağınızda kalan mutlu anılarınız kadar lezzetli olmasını dilerim.  



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder