3 Nisan 2013 Çarşamba

Çatal Olmaktan Sıkılan Çörek

Yok yok çörek sıkılmadı çatal olmaktan, ben sıkıldım çatal yapmaktan :) Kızımdan bulaştı galiba, aman şu şekil de olsun aman bu şekil de olsun derken çatal çörek oldu ortaya karışık çörek. Tadı, gevrekliği aynen duruyor merak etmeyin. Şahane bir atıştırmalık. 
Tarif www.misssgibi.com 'dan. Teşekkür ediyorum kendisine.
Evde böyle tuzlu atıştırmalıkların bulunması iyi oluyor. Öğleden sonra bünyeyi yoklayan kazınma hissi, tansiyon düşmesi artık adı neyse ona iyi geliyor. Mahlebin en çok yakıştığı tuzluların bir numarası. Lakin bende mahlep kalmamış. Neyse ki bir vakitler Dr oetker'in susam-mahlep aromalı kabartma tozunu alıp koymuşum kenara. Ben onu kullandım tarifte kabartma tozu olmamasına rağmen. Bir de 3 çorba kaşığı sirke o anki hissiyatımla fazla gibi geldi o yüzden 1 yemek kaşığı koydum. Ben kendi yaptığım haliyle yazıcam buraya çünkü gerçekten çok güzel oldu. Siz istediğiniz halini uygulayabilirsiniz tarifin.
2 tepsiye yakın çörek çıktı, yalnız boyutları fazla büyük değil. Arada bu nostaljik tarifleri yapmalı, pazarları annemin beslenme hazırlama telaşını hatırlamalı. Hem çalışıp hem 3 çocuk büyütüp hem nasıl böyle marifetli olur insan şaşırmalı. Gün menüsünü hatırladım birden canım annemin; gazozlu pasta, 36 börek, oraletli pasta... Daha neler neler. Bu nostaljik lezzetleri de arada hatırlayalım değil mi? Hala oralet var mı bilmiyorum ama oraletli pasta müthişti mesela. Tez zamanda buraya düşer inşallah.

Malzemeler:
150 gr oda sıcaklığında tereyağı veya margarin
1 çay bardağı zeytintyağı
1 yumurta( akı içine, sarısı üstüne)
1 çorba kaşığı sirke
1 tatlı kaşığı şeker ( ben 1 yemek kaşığı koydum)
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı mahlep ( ben 1 çay kaşığı dr oetker susam-mahlep aromalı kabartma tozu koydum)
2,5-3 su bardağı un ( benim hamurum 3 su bardağından biraz fazla unla ancak toparlandı. Unun markasına göre bu oran değişebiliyor, dikkatli eklemekte fayda var)

Üzerine:
Yumurta sarısı, susam, çörek otu

Yapılışı:
Önce tüm sıvı malzemeleri elimizle güzelce karıştıralım. Sonra diğer malzemeleri, unla 
birlikte kabartma tozunu ekleyelim.( benim yaptığım gibi yapıyorsanız şayet)
Bu aşamada bence hamuru oda sıcaklığında 10 dk dinlendirmekte fayda var. Bekleyen hamuru daha kolay şekillendiriyoruz.
Sonrasında istediğimiz gibi şekillendirelim. Çatal şekli yapmak istersek, hamura önce "S" şekli verip sonra uçları birleştirelim. Bu aşamayı keşke fotoğraflandırsaydım dedim şu an!! Bir dahaki sefere inşallah.
Üzerine yumurta sarısı sürüp susam veya isterseniz çörekotu  serperek 180 derece ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirelim.
* Bu nostaljik tatla birlikte belleğiniz enn güzell çocukluk anılarınızı film şeridi gibi gözlerinize sersin :)


2 yorum:

  1. Çok lezzetli ! pastahane kurabiyesine benzemediği gibi klasik tuzlu kurabiyeden daha kıtır ve gevrek

    YanıtlaSil