17 Nisan 2013 Çarşamba

Zeytinyağlı Enginar



Tam mevsimindeyken tadına doyulmayan enginarr... Kılçıklanmadan her fırsatta kah etli kah zeytinyağlı pişiriyorum. Kuzum sevmese de fiyatı bir türlü düşmese de vazgeçemiyorum. Her türlü sebzenin bolca bulunduğu bir şehirde yaşayan şanslı insanlardanız. Biz küçükken enginar var mıydı hiç hatırlamıyorum, çünkü evimizde hiç pişmedi. İzmir'de sevdiğim, zevkten bayılarak tükettiğim bir sebze. Neler neler yapılıyor enginarla, ne şifalar saklı her bir zerresinde. Pazarda atılan yaprakları, sapları bile aslında çok kıymetli. Yaprağından çay yapıp içenler var bildiğim kadarıyla. Bembeyazlığı çok narin, o yüzden limonlu suda bekletip çabucak pişirmek, kapağını hemen açmadan tenceresinde soğutmak gerekiyor. Ben düdüklüde pişiriyorum, sadece 10 dakika. Hem daha vitaminli pişiyor hem daha çabuk. Daha önce de bahsettiğim gibi bir fissler aşığı olarak mümkün olan herşeyi çabucak düdüklümde pişiriyorum ve lezzetine doyamıyorum. Bahar kokuları büyük bir zevkle tarif eklediğim blogumu da doldursun diye sizinle paylaşmak istedim. Siz de mutfağınıza baharı enginarla getirmek isterseniz buyrun benim pratik enginarıma:

Malzemeler:
6 çanak enginar
1 soğan
1 orta boy patates ( minik küpler halinde doğranmış)
2 küçük havuç ( minik küpler halinde doğranmış)
1 avuç taze bezelye
1 limon
2 bardak su
Tuz
1 çorba kaşığı un

Yapılışı:
Tenceremize zeytinyağı ve soğan, patates, bezelye, havucu alıp 1-2 dk çeviriyoruz. 1 limon sıktığımız suda yıkanmış enginarlarımızı bekletiyoruz. Sonra dikkatlice tenceremize enginarlarımızı çanaklarına sebzeleri doldurarak yerleştiriyoruz.
Unu enginarı beklettiğimiz sudan 2 bardak alarak tuz ilavesiyle çırpıyoruz ve pürüzsüz hale getiriyoruz. Tenceredeki enginarların üzerine gezdiriyoruz. Mümkün olduğunca bu sosun içinde kalsın enginarlar, o yüzden geniş bir tencere kullanın. Sonra düdüklümüzü kapatıp işareti çıktıktan sonra 10 dk pişiriyoruz. ( lütfen siz kullandığınız markaya göre ayarlayın, bu fissler için geçerlidir). Kapağını açmayarak tencerede soğutuyoruz. 
Ben bu tip düdüklüde pişirdiğim yemekleri, kapağını açtıktan sonra 1 müddet ağzı açık olarak kaynatıyorum. Böylece suyu helmelenip kaymaklaşıyor, tavsiye ederim. Bu küçük mutfak sırrımı da sizinle paylaştıktan sonra artık çatalları enginara daldırmalı...

*Muhteşem bir görüntü için bazen çok az çaba sarfetmek yeterlidir. Hayatınızdaki tüm mucizeler de çaba harcamanıza gerek kalmaksızın sizi bulsun :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder