28 Nisan 2013 Pazar

Popover



Bu da nereden çıktı şimdi diyeceksiniz muhtemelen... Yapsana mis gibi krep, otur ye di mi? Yok olmaz, pazar kahvaltısı ya, ille değişik, ille yeni olsun... Kuzu da geç uyanınca bana da bunlarla uğraşacak bolca vakit kaldı. Uğraşacak dediğime bakmayın, uğraştıracak birşey yok, bildiğimiz krep hamurunun fırında pişip kudurmuşu :) Nasıl oldu peki derseniz, biz beğendik. Özellikle çıtır üst kısımları gerçekten oldukça lezizdi. Bu ölçüleri 12'li muffin kabına paylaştırıp daha küçük popover'lar yapmak daha mantıklı, siz mutlaka bu şekilde yapın denerseniz. Benimkiler resmen dev oldular, bu yüzden ne kadar pişmiş olursa olsun içi daha hamurumsuydu. Yine de 6 tane popover'dan geriye 1 tane kaldı sadece. Kuzum içini de zevkle tüketti, dediğim gibi pişmişti ama üstü gibi çıtırlı değil de kalın bir krebin içi gibi düşünün öyleydi. Ben bu kısmını çok zevkle yiyemedim açıkcası. Yine de denemeye değer, 12'li olarak daha küçük porsiyonlarda pişirmek bu sorunu kısmen ortadan kaldıracaktır diye düşünüyorum. Değişiklik aradığınız bir günde, eğer farklı damak zevklerine açık bir aileniz varsa denemeniz dileğiyle tarife geçiyorum. Bu arada tarif için thekitchn.com 'dan faydalandım. Oldukça detaylı anlatılmıştı tüm püf noktalarıyla beraber, tabi ingilizce olduğu için fırın ölçülerini bize uyarlamak gerekti.

Malzemeler:
2 büyük yumurta
1 cup süt ( su bardağı da olabilir)
1 cup un ( su bardağı kullanırsanız, sütte kullandığınız bardağın aynısıyla ölçün)
1 çay kaşığı tuz
2 yemek kaşığı erimiş tereyağı( önce 1 kaşık eritip hamura katıcaz, diğer kaşığı sonra eritip muffin kalıplarını yağlıycaz)

Yapılışı:
Yumurtalar, yağ ve sütü mikserle tamamen karışana dek karıştırıyoruz. Un ve tuzu ekleyerek üstü köpük köpük olana kadar çırpıyoruz. Fırını 210-220 derecede ısıtıyoruz. Fırın ısınırken hamur karışımımız da biraz dinleniyor, böylece un sıvıları güzelce emip güzel dokulu popoverlar elde etmemizi sağlıyor. 
Muffin tepsimizi boş olarak ısınmış fırında 2 dk tutuyoruz. Çıkarıp erittiğimiz 1 kaşık tereyağıyla kalıbın heryerini yağlıyoruz. Sıvı hamur karışımımızı son bir kez mikserle karıştırıp havalandırdıktan sonra muffin kalıplarının yarısına kadar olacak şekilde paylaştırıyoruz. Önce bu yüksek ısıda yaklaşık 15 dk, sonra ısıyı 170-180 dereceye düşürerek 15 dk daha pişiriyoruz. Lütfen bu aşamalarda siz kendi fırınınızın huyunu suyunu dikkate alın, benimki altını çok çabuk pişiriyor mesela, ona göre ayarlıyorum ben. Renkleri altın sarısı, her yeri güzelce kızarmış, üstü dokunduğunuzda hafif kıtırlanmış ise tamamdır. Fırından çıkınca sivri bıçak batırıp havasını alın diyor ama ben yapmadım. 
Mutlaka siz 12'li pişirin derim, içinin daha az hamurumsu olmasını sağlamış olmak adına. 
Asla fırının kapağını pişme esnasında açmıyoruz. Bu kadar kabarmayı sağlayan şey yumurta. Bu temel tarife sadık kalmak koşuluyla daha tatlı veya peynirli yada baharatlı yapmak da mümkün. Artık gerisi maharetli ellerinizde :)

*Çocuklar için pişmesini izlemek de, yemek de eğlenceli. Onlar mutlu olsun derseniz onlar için deneyin. Mutlu pazarlar :)


2 yorum:

  1. Merhabalar bayılırım,hemen deneyeceğim..güzel bloğunuzu takibe aldım..banada beklerim..sevgiler..www.nurlumutfakta.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim, ben de sizin blogunuza bayıldım. Çok. Memnun oldum. Görüşmek üzere, sevgiler...

    YanıtlaSil