8 Nisan 2013 Pazartesi

Kabak Sıyırma

Fotoğrafın çok da başarılı olmamasını lütfen sabırsızlığıma verin. Dayanamadım, dumanı üstünde paylaşmak istedim. Bu yemek daha böyle patlamamışken sevgili Serap Ablamın  www.lezzetlisomunlar.blogspot.com, keşfedip anlattığı, zevkle yenilecek bir kabak yemeğini bizlere kazandırdığı bu muhteşem lezzeti, henüz denemeyen varsa diye ben de paylaşmak istedim. Ablacım, ben senin sayende tanıdım ve çok sevdim bu yemeği, tekrar buradan da sana çoook teşekkür ederim. Kuzuyla bayıla bayıla yiyoruz :)
Kabak sevmeyenleri bu yemekle kandırabileceğinizi düşünüyorum. Davet sofralarına müthiş bir meze, salata... artık adına ne derseniz olur. Yada bizim gibi ana yemek olarak afiyetle yiyebilirsiniz. Tanıyıp aynı şekilde pişire pişire artık sıkıldığımız yemeklerin böyle allanıp pullanıp karşımıza bambaşka çıkmasına bayılıyorum. Acaba bu durum çocukluğumuza damgasını vuran Türk filmlerindeki, kadınların müthiş değişimleriyle karşılarındaki adamları şaşkına çevirmesiyle mi alakalı bilemiyorum?! Hani kadın bambaşka biri olunca adam da ona aşık oluverir ya, sizin de etrafınızda kabağı görmezden gelen, yemekten saymayanlar varsa, olur ya bu allı pullu haline aşık oluverir belli mi olur? Yapması son derece kolay ve pişmesi de aynı derecede hızlı. Yani tek zorluğu kabakları sebze soyucuyla doğramak diyeyim gerisini siz düşünün :) Benim yaptığım Serap Ablamınkinden çok az farklı, küçük hanımın sarımsakla pek başı hoş olmadığı için sarımsak eklemedim, muhakkak sarımsakla daha lezizdir. Bir de taze soğan kullandım. İnanın her hali nefisss..  Bu ölçüler 2 kişiliktir, meze olarak tüketecekseniz yeterli gelir, ama ana yemek olarak daha fazla kişi için 2 katını yapın. 

Malzemeler:
3 tane girit kabağı( yoksa normal kabak da olur)
3 sap taze soğan
1 yemek kaşığı pirinç
1/2 demet dereotu
1 kesmeşeker
1/2 limonun suyu
1/2 çay bardağı su

Yapılışı:
Kabakları soyuyoruz. ( Yaz kabaklarının kabuklarını da kullanabiliriz bence). Sebze soyucuyla güzelce dilimliyoruz. İncecik kabak dilimlerimiz oluyor böylece, tıpkı kabuğunu soyarken yaptığımız gibi sebze soyucuyla kabağı boydan boya sıyırıyoruz yani. Onları 1/2 limon sıktığımız bir kapta biriktirirsek bu limonu içlerine çekiyorlar ve çok lezzetli oluyorlar. (Bu küçük ayrıntı yemeği çok nefis yapıyor Serap ablacım ;)) Bir karnıyarık veya pilav tenceresinde ince ince doğradığımız taze soğanları biraz zeytinyağında hafifçe çeviriyoruz. Çok kavurmuyoruz, 1-2 çevirsek yeter. Limon suyuyla beraber kabakları, pirinci, şekeri ekliyoruz. Şöyle bir alt üst ediyoruz. Kabaklarımız çok su salarsa kendi suyu yeterli gelebilir ama benim 1/2 çay bardağı su eklemem gerekti. 
Bir de çok çekirdekli kısımlarını bu yemekte kullanmıyoruz, benim kabaklarım çok çekirdekli çıkmadı :) 
Belli bir aşamadan sonra sadece tencereyi sallayarak karıştırıyoruz yemeğimizi ki afilli şekilleri bozulup parçalanmasın. Pişmesine yakın incecik kıydığımız dereotunu ekliyoruz. 

* İsterseniz Serap Ablamın blogunu ziyaret ederek işin ustasının tarifini uygulayabilirsiniz, leziz olduğuna şüphem yok :)
* Yani bazı şeylerin de kıymetini allanıp pullanmadan önce bilebilsek diyorum :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder