5 Nisan 2013 Cuma

Çilekli Pofuduk Profiterol

Nasıl güzeller, nasıl hafifler keşke size ikram etme şansım olsa da tadabilseniz. Hep hüsranla sonuçlanan oldukça fazla profiterol denemem oldu, tam pes etmek üzereyken son bir şans verdim, çok da iyi yapmışım :) Tarif için www.lezzetibol.com ' a sonsuz teşekkürler. Tijen hanım, profiterolle barıştık sayenizde :) Ben oradaki ölçünün yarısıyla denedim, sonucun hüsran olacağından neredeyse emin olduğumdan, ama tam ölçüyü yazıcam size. Yarım ölçüyle 16 adet profiterolüm oldu. Krema olarak çilekli krem ole kullandım. Oradaki krema da eminim lezizdir. Kuzucum gelsin de tatsın diye sabırsızlanıyorum. Sıkma torbasıyla yaşadığım macerayı görseydiniz baya bi gülerdiniz bana. Ikea'dan aldığım torbam neredeyse patlıycaktı. Neyse ki zararın kar olabilecek bir noktasından döndüm :) 1-2 profiterolüm  bu aşamada ziyan oldu ama kalanları kurtardım en azından. Siz de sıkma torbası konusunda kendinize güvenemiyorsanız hiiç maceraya girmeden benim gibi tatlı kaşığıyla şekillendirme aşamasına geçin direk. 1'er tatlı kaşığı muntazamca konulmuş hamur yeterlidir. Yumurtaları oda sıcaklığında kullanın ve 1 yumurtanın iyice mikserle hamura yedirildiğinden emin olmadan diğerini eklemeyin. Ve asla pes etmeyin. Biz kadınlar var ya, istersek herşeyi başarabiliriz. Bu gaz sizi havalandırmaya yettiyse hadi bakalım mutfağa doğru yol alıyoruz...

Malzemeler:
100 gr tereyağı yada margarin
1,5 su bardağı su
1 su bardağı un
4 yumurta
Bir çimdik tuz

Krema:
1 pkt dr oetker çilekli krem ole
2,5 su bardağından 2 parmak eksik süt
Birkaç tane ince dilimlenmiş çilek

Yapılışı:
Önce yağ ve suyu tencereye alıp kaynatıyoruz. Ateşten alıp hızlıca unu ve tuzu ekliyoruz ve yine hızlıca mikserle çırpıyoruz. Tekrar ateşe alıp kısık ateşte 3-4 dk çeviriyoruz. Sonra ılınmaya bırakıyoruz. Ilınınca yumurtaları teker teker ve bir yumurtayı iyice mikserle çırpıp yedirdikten sonra diğerini ekleyerek ilave ediyoruz. İster sıkma torbasıyla ister tatlı kaşığıyla yağlı kağıt serili tepsiye topçuklar şeklinde aralıklı olarak diziyoruz. 

Ben tatlı kaşığıyla yaptım, 1'er tatlı kaşığı olacak şekilde. 160 derecede ısıtılmış fırında 15-20 dk pişiriyoruz, fırını kapatınca 3-4 dk daha içinde tutuyoruz.

Krem ole'yi tariftekinden 2 parmak eksik sütle çırpıp hazırlıyoruz. Sonrasında biraz dolapta beklettim ben. Soğuyan topçuklarımızı dikkatlice ve tamamen koparmadan ortadan 2'ye kesiyoruz. Aralarına yine tatlı kaşığıyla kremamızı bolca dolduruyoruz. İnce dilimlenmiş çileklerden 2'şer tane görünecek şekilde sokuşturuyoruz. Arzu ederseniz benim yaptığım gibi dr oetker kullanıma hazır böğürtlenli sos'tan 1'er damla damlatarak, yada çikolata sosu damlatarak, hiçbirini istemezseniz pudra şekeri serperek servis ediyoruz.
* Bu tatlı sürprizden kendinizi mahrum bırakmayın. 
* Pes etmediğiniz her şeyi bir gün başarabilirsiniz, lütfen pes etmeyin.



6 yorum:

  1. Ellerinize sağlık. Tamda çilek zamanı denemek lazım.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, umarım siz de bizim sevdiğimiz kadar seversiniz :)

      Sil
  2. Ahh sen yiyemedin ki canııımmm, sana özel yapayım bi gün :) Nilu kaptırmadı walla :)

    YanıtlaSil
  3. geldiğim zaman bu eşsiz lezzetten yemek isterim.(elif)

    YanıtlaSil
  4. Yaparız evitim, yapmaz mıyız :)

    YanıtlaSil