14 Nisan 2013 Pazar

Focaccia

Sırf sabah uyandığımızda miss kokusuyla hazır olsun diye gecenin 2 buçuğuna kadar bekleyerek pişirdiğim focacciam.. Zahmetime değdi mi? Kesinlikle! Pizzanın atası olarak da adlandırılan nefis İtalyan yassı ekmeği... Pizzanın atasıyla benim fotoğrafımı elbette bağdaştıramayabilirsiniz. Çünkü normalde üstüne biberiye, domates,zeytin, kuru domates gibi çeşitli sebzelerin döşenerek pişirildiği bir ekmek. Ama gece gece tatsız olduğuna karar verince marmelata dönüştürmeye karar verdiğimiz iri çileklerimizi kahvaltıda yemeye can attığımız için ben sade bir focaccia pişirdim ve üzerine yalnızca deniz tuzuyla susam ekledim. Böyle de harika oldu. Ama kesinlikle bir dahakine üstü kalabalık bir ekmek yapmayı planlıyorum. Ekmek kokusuna uyanmak güzel de ekmek kokusuyla uyumak ciddi sabır işiymiş anladım.. Şeytan o sıcacık ekmeği otur ye dediyse de ona zorlukla da olsa kulak asmadım ve güzel ekmeğimi sarıp sarmalayarak sabahı bekledim. İzmir'de zaten hava azıcık güzel oldu mu açılan balkon sezonunu da bu ekmeklerin kraliçe oldukları bir bahar sofrasıyla açmış olduk.. Tarif www.kirkfirinekmek.com 'dan. Muhteşem bir site, diğer tarifleri denemek için sabırsızlanıyorum. Emeği geçenlerin ellerine sağlık..
Elbette sıcacık bir ramazan pidesinin yerini tutamaz ama yine de sofranızda bu leziz İtalyan'a yer vermek isterseniz elimizin hamuruyla mutfaktayız...

Malzemeler:
3 su bardağı beyaz un (benim yarım bardağa yakın fazladan eklemem gerekti)
1 tatlı kaşığı kuru maya
3/4 tatlı kaşığı tuz
1 su bardağı su
3-4 çorba kaşığı zeytinyağı ( ben 4 yemek kaşığı ekledim)
3 çorba kaşığı süt

Üzerine:
1 yemek kaşığı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı kuru fesleğen ( ben kullanmadım)
1 tutam deniz tuzu

Yapılışı:
Un, maya ve tuzu mikser kabına alıp alt üst ediyoruz. Oda sıcaklığındaki su, süt ve yağı ekleyerek 6-7 dk mikserin hamur yoğurma aparatıyla yoğuruyoruz. Elde yaparsanız en az 10 dk yoğurmanız gerekir. Yumuşak, kolay şekil alan, ele yapışmayan bir hamur elde etmeliyiz. Üzerini kapatarak ılık bir ortamda 1-2 saat mayalanmaya bırakıyoruz. Bu sürenin sonunda hamurumuz kabararak 2 katına çıkmış oluyor.
Sonra iyice unlanmış ( ben yağlı kağıt da koydum öyle unladım) fırın tepsisine alarak ellerimizi de gerektikçe unlamak suretiyle hamurumuza 1 cm kalınlığında yuvarlak veya oval şekil veriyoruz. Yeniden 30 dk ılık bir yerde mayalandırıyoruz. Sonrasında parmak uçlarımızla hamurda derin izler oluşturuyoruz. Parmak uçlarımızı batırıp çıkarıyoruz yani. Üzerine 1 yemek kaşığı zeytinyağını fırçayla sürüp istediğimiz malzemeyi döşüyoruz. Benim yaptığım gibi yapmak isterseniz deniz tuzu ve susam serpiştirin.Benim fırınım çok çabuk pişirdiği için tarifteki 230 derecede ısıtılmış fırın ölçüsünü kullanmadım. 180 derecede ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirdim. Sonrasında ekmeğimi mutfak bezine sararak sabahı zor ettim :)

* Dünyanın en güzel keyifleri için mutlulukla uyanan 2 kişi yeter :))
*Balkonlar keyif içindir, bu keyfi es geçmeyinnn....



4 yorum:

  1. Tarifin gerçekten çok güzel!Mutlaka deneyeceğim.Bir çok tarifini severek yapıyorum.Bloğunu ve yemeklerini çok seviyorum.Yeni tariflerini sabırsızlıkla bekliyorum.Tuba Yavrucu

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim canıım, afiyet olsun şimdiden. Kuzumu öperimm...

    YanıtlaSil
  3. ohhh balkonda da ne güzel kahvaltı keyfi yapılır kıskandım.(ELİF)

    YanıtlaSil
  4. Kıskanma gel, senin de olur :)

    YanıtlaSil