27 Nisan 2013 Cumartesi

Elmalı-Bademli Kek


Akşamları fotoğraf çekmek tam bir zulüm.. Bir insan neden durur durur da akşam vakti kek yapar, o ayrı mesele... Sabah gazetede Sahrap Soysal'ın köşesinde gördüm bu keki. Evde son zamanlarda hayli artmış olan elma nüfusunu değerlendirmek adına kafamda elmalı kurabiyeler, elmalı kekler uçuşup dururken ve ben tarif defterimdeki tarifler yerine yeni birşey deneme isteğiyle tutuşmuşken, bu tarifi görünce tamam dedim bu bir işaret! Tarifte kendimce birtakım değişiklikler yaptım, size hem kendi yaptığım halini hem de aslını vereceğim. Hafta sonuna yakışır, hafif ve lezzetli bir kek oldu. Bu arada kekin en sevdiğim hali; fırından çıkıp biraz dinlendikten sonraki o ılık hali. Bayılırım hala hafif sıcakken o keki tırtıklamaya... Tarifin aslında toz badem yok, ben biraz daha besleyici olması adına ilave ettim, tabi makaron yapcam diye stoklamış olduğum kabuksuz bademleri tüketmek de var serde. ( makaronlarım etekli olmadıkları ve makarona benzemek yerine nefis bir kurabiye olmakla yetindikleri için malesef buraya teşrif edemediler, yılmadık, denemeye devam). Siz badem kullanmak istemezseniz tarifin aslında olduğu gibi onun yerine un kullanabilirsiniz. Dilimlenmiş elmaları ben tarifte üzerine serpmek için verilmiş olan toz şeker-tarçın karışımına batırıp dizdim kekin üzerine. Bence elmalar böyle çok leziz oldu. Siz arzu ettiğiniz yöntemi uygulayın. E hadi fotoğraflarda kendini çok fazla gösteremese de bu leziz keki nasıl yapıcaz bi bakalım:

Malzemeler:
2 yumurta
1 su bardağı toz şeker
2 yemek kaşığı yoğurt
1/2 su bardağı sıvıyağ ( tarifte 125 gr eritilip ılıtılmış margarin vardı)
1 pkt kabartma tozu ( 1 pkt vanilya da var tarifte ama ben asla bu sentetik vanilyayı kullanmıyorum)
1 su bardağı un
1 su bardağı robotta çekilip toz haline getirilmiş kabuksuz badem ( koymak istemezseniz yerine 1 su bardağı un, yani toplamda 2 su bardağı un koymuş olacağız.)
1/2 limon kabuğu rendesi ( ben keklerdeki limon ferahlığını çok seviyorum, siz koymayabilirsiniz)
1 adet iri elma ( küçükse 2 tane)- kabuklarını soyup ayıklıyoruz ve yarım ay şeklinde ince ince dilimliyoruz.
2 yemek kaşığı toz şeker
2 çay kaşığı tarçın

Yapılışı:
Yumurtalar ve toz şekeri mikserle 3-4 dk çırpıyoruz. Yoğurt ve yağı ilave edip 2-3 dk daha çırpıyoruz. Un, toz badem ve kabartma tozunu da ekleyip pürüzsüz ve koyu kıvamlı bir kek hamuru elde ediyoruz. Yağlanmış baton kalıba ( yada küçük boy bir borcama) harcı boşaltıyoruz. 
Bu aşamadan sonra 2 seçeneğiniz var:
1- Benim yaptığım gibi; toz şeker ve tarçını ufak bir tabakta karıştırıp dilimlediğiniz elmaları bu karışıma batırıp dikey olarak hamurun içine sokun, kalanı kekin üzerine serpiştirin.
2- Elmaları yan yana yatay olarak dizin, üzerine şeker-tarçın karışımını serpin.
Önceden ısıtılmış 170-180 dereceli fırında yaklaşık 35-40 dk pişirin.

*Bir evdeki kek kokusu dünyanın en güzel parfümünden bile daha güzel bence, o sıcaklığı, o mutluluğu evinizden esirgemeyin :)
*Artık biliyorsunuz, kuzu dokunmadan olmaz, o minik elmalar onun eseri :)



2 yorum:

  1. Döktürmüşsün yine Betülcüm:)) Ben iki haftaya yakındır şekerli gıdaları çıkardım hayatımdan. Bakalım.. alışabilirsem bu yaşama, senin bu keki rüyalarımda hayal ederim artık, yoksa yandık:))) Ellerine sağlık kardeşim, Niloş'a öpücükler..

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim ablacım. Aslında çok iyi birşey yapmışsın, ama sağlığında bir sorun yoktur umarım. Sen mutlaka bunları da şekersiz ama leziz yapmanın bir yolunu bulursun :) Öperim tabi ablacım, biz de çok öpüyoruz seni...

    YanıtlaSil