10 Nisan 2013 Çarşamba

Yumuşacık Bir Poğaca

Yumuşacık, pişerken enfess bir kokuyla evi dolduran çeşit çeşit poğaçadan bir çeşit.. Aslında yapalı epey oldu, ama onlara sıra anca geldi. Sizin de ara sıra benim gibi poğaça kriziniz tutuyorsa bu tarifi mutlaka deneyin. Çok güzel bir haftasonu kahvaltısı sürprizi olabilir mesela, herkesi uykudan bu baş döndürücü kokuyla uyandırabilirsiniz. Tarif her zaman zevkle takip ettiğim, tariflerinden hep memnun kaldığım www.ufukmutfakta.com' dan. Teşekkürler Ufuk Hanım, tarifleriniz asla şaşmıyor. Ben oradaki çiçek şeklinden farklı yaptım. İsterseniz oradaki gibi borcama çiçek şeklinde dizebilirsiniz.
Hamurla aramdaki aşkı biliyorsunuz, hamur yoğurmak beni çok rahatlatıyor, kafamı boşaltıyor. Bu hamur da son derece güzel kıvam alan bir hamur, lakin benim hamurum asla tarifteki 14 kaşık unla toparlanmadı. Sanırım 35-36 kaşık un eklemem gerekti. Siz de unu kaşık kaşık, hamurunuzun kıvamı istedikçe ekleyin. Ertesi gün, hatta onun ertesinde bile yumuşaklığını koruyordu poğaçalarım. Tabi piştikten sonra hep ağzı kapalı muhafaza etmek şartıyla. Bu ölçülerle 2 tepsi poğaçamız oluyor, oldukça bereketli yani. 
Şenlikli, hoş sohbetli sofralarınızda yaptıklarınızın kıymetini bilenlerle doluysa etrafınız bilin ki çok şanslısınız. Hayatın en keyifli anları mutlulukla paylaşılan sofralarda geçiyor. Eee bu sofralar da ara sıra böyle sürprizleri hak ediyor. 

Malzemeler:
1 su bardağı ılık süt
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvıyağ
2 çorba kaşığı yumuşak tereyağı yada margarin
1 çay bardağı ılık su
1 pkt yaş maya( ben kuru maya kullandım)
1 yumurta ( beyazı içine, sarısı üstüne)
1 çorba kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
14 tepeleme çorba kaşığı un ( dediğim gibi benim hamurum 35-36 kaşık unla ancak toparlandı)

İçi:
Beyaz peynir & maydanoz karışımı

Üzerine:
Yumurta sarısı, susam, çörekotu

Yapılışı:
Mayayı ılık sütte biraz bekletiyoruz. Sonra sıvıyağ, yoğurt, tereyağı, ılık suyu ekliyoruz ve karıştırıyoruz. Yumurta beyazı, şeker, tuz ve unu da ekleyerek elimize yapışmayan yumuşacık bir hamur elde edene dek yoğuruyoruz. Hamurumuzu portakal büyüklüğünde bezelere ayırıyoruz.( İlk denememde hamuru 2'ye bölüp açmıştım ve devasa poğaçalarım olmuştu, o yüzden artık böyle bezeler halinde hazırlayıp açıyorum ve daha küçük poğaçalar yapıyorum.) Bu bezeleri merdaneyle 1/2 cm kalınlığında açıyoruz. Keskin bir bıçakla 4'e kesiyoruz. Geniş kısmına peynirli harcımızı koyup kenarlarını içe kıvırarak rulo yapıyoruz. Son yapışımda hamurun uç kısımlarına su sürerek yapıştırdım. Fırında kabardığı sırada açılabiliyor yoksa. ( Tıpkı sigara böreği yapar gibi sarıyoruz ve sigara böreğindeki gibi ucunu suyla yapıştırıyoruz.) 
Bu şekilde diğer bezeleri de hazırlıyoruz ve ılık bir yerde yarım saat mayalandırıyoruz. 50 derecede ısıtılmış fırında olabilir. 
Mayalanma süresi sonunda yumurta sarısı sürüp susam ve çörekotu serpiyoruz. 170-180 derecede ısıtılmış fırında kızarana kadar pişiriyoruz. 
* Bu tip tüm hamur işlerinde fırından çıkar çıkmaz temiz mutfak beziyle anne usulü sarıp sarmalamak yumuşaklığı korumamızı sağlıyor.
* Kıymetinizi bilenlerin kıymetini bilin...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder