18 Nisan 2013 Perşembe

Turkish Baget


Gayet ince gayet fransız bir baget yapmak için çıktım yola. Ancak bizim fransız bu topraklarda biraz kilo alıp tombul bir turkish somuna dönüştü :) Yani ben beceremedim demiyorum, suç topraklarımızın :) Evde bu aralar türlü türlü ekmek dener oldum, en son ne zaman eve dışardan ekmek aldığımı hatırlamıyorum yani o kadar! Ev ekmeklerinin kabuğu o kadar ince ki kuzum sorunsuz yiyebiliyor, ee tadına da bayılıyor. Yapmam mı ben o zaman her ekmeği evde? Hazır muhteşem bir site olan kirkfirinekmek.com 'u da keşfetmişim, durduramıyorum kendimi. Nasıl güzel herşey anlatamam. İnceleyin, kendinizden geçin. Bu ekmeğin de asıl olması gereken halini orada görün, katlanma aşamaları da orada resimleriyle mevcut. Lezzeti kesinlikle muhteşem, evde yapılmış tertemiz, sağlıklı, mis kokulu bir ekmek... Ben 3 baget bize fazla gelir diye yarım ölçü denediğim için muhtemelen böyle tombul bir ekmeğim oldu. Siz tam ölçüden 3 baget yapın kalabalık bir aileyseniz. Ertesi gün de yumuşacık kalıyor çünkü. Ekmek kokusuyla ilgili düşüncelerimi zaten biliyorsunuz, daha önce dile getirmiştim. Kahvaltının mutlulukla bir ilgisi olmalı demiş ya Cemal Süreya, buna katılmamak elde değil, bunun yanısıra ekmek kokusunun da mutlulukla bir ilgisi olmalı. Hayatınızda en az bir kez bu mutluluğu yaşayın ve yaşatın...

Malzemeler:
5 su bardağı un
1,5 tatlı kaşığı kuru maya
1 tatlı kaşığı tuz
2 su bardağı oda sıcaklığında su

Yapılışı:
Un, tuz ve mayayı mikser kabında harmanlıyoruz. Sonra suyu ekleyerek 5 dk mikserin hamur yoğurma aparatıyla yoğuruyoruz. Ben bu işlemi kitchenaid ile yapıyorum. Normal mikserle de olur. Elde de yoğurabilirsiniz, 7 dk güzelce yoğurup 3 dakika da hamuru tezgaha vura vura yoğurmanız gerekir o zaman.
Yumuşak, pürüzsüz, dokunduğu yere hafif yapışan bir hamur elde etmeliyiz. Hamuru yağlanmış bir kaba alıp üzerini örterek 1 saat oda sıcaklığında mayalandırıyoruz. Sonra bu hamuru 3'e bölüyoruz. Her bir parçayı unlanmış zeminde nazik hareketlerle yanlarından çekiştirerek biraz açıyoruz. Sonra zarf şeklinde katlıyoruz. Yani önce bir kenarını yarısına kadar katlayıp diğer kenarını üzerine kapatıyoruz. Bu zarfı rulo yapar gibi 2-3 parmak içeri kapatıyoruz. Elimizin ayasıyla sadece bu kapatma yerine bastırıyoruz. Sonra tekrar kıvırıp rulomuzu tamamlıyoruz. Yine nazik hareketlerle çekiştirerek 30-35 cm uzatıyoruz. Yağlı kağıt serili tepsiye 10'ar cm aralıklarla yerleştiriyoruz. 30 dk daha mayalandırıyoruz. Fırınımızı 180 derecede ısıtıp ısıya dayanıklı bir kapta 1/2 bardak kaynar su koyuyoruz alt kısmına. Ekmeği fırına vermeden 10 dk önce yapmalıyız bunu.
Bagetimizin üzerine keskin bir bıçakla verev 3 çizik atıyoruz. Ben biraz zeytinyağı sürdüm ekmeğimin üzerine. Daha sonra kızarana kadar pişirip temiz mutfak örtüsüyle sarıp sarmalıyoruz. 

*Bu kadar anlattığıma bakmayın, gerçekten çok kolay yapıcaksınız. Kokusuyla mest olacaksınız. Size de üç baget çok gelirse benim gibi yarım ölçü yapın ve tombul bir turkish bagetiniz olsun :) 
*Fransız bagetini bile kendi iklimine dönüştüren şahane ülkemizde yaşadığımız için çok şanslıyız. ( Hayır beceriksizliğime kulp takmıyorum ;) tamamen bu toprakların büyüsü o).
Toprağınızda sağlam köklerinizin olmasını diliyorum :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder