19 Nisan 2013 Cuma

Fougasse


Bu kez genleriyle oynamadan gayet fransız bir ekmek pişirebildim. Fransayla ilgili benim güzel anılarım var, her zaman zevkle gidip havasını zevkle soluyorum. Fransızca öğrenmek gibi güzel bir şansım da oldu, daha ne isterim. Bu fransızca aşkım genlerimle kızıma da geçti sanırım. Sürekli anne fransızca konuşalım diye tutturması çok hoşuma gidiyor. Laf aramızda Fransa'da fransızca konuşmak çok havalı bir şey... Dilleri konusunda son derece milliyetçi olan fransızlar, fransızca konuşulmasını baya takdir ediyorlar. 
Bu ekmek, kirkfirinekmek.com 'dan öğrendiğime göre Fransa'nın güneyindeki Provence yöresine ait bir ekmekmiş. Özelliği, yaprak formunda, üzerine dekoratif kesikler atılarak pişirilmesi. Oraya ait çeşitli kurutulmuş otlarla pişirilebildiği gibi böyle sade de olabiliyormuş.  Ben kendimce biraz deniz tuzu serpiştirdim. Çok yakışıyor böyle yassı ekmeklere.. Beni bu muhteşemmm ekmeklerle tanıştırdığı için bu sitede emeği olan herkese çok teşekkür ediyorum yine... 
Sofranızı bu kibar fransızla taçlandırın mutlaka. Lezzetine doyamayacaksınız. Yapması da keyifli ve kolay.. Sanırım bundan sonra dışardan ekmek alamıycam.. Öyle kolay ve lezzetli oluyor ki bu ekmekler, kızım okuldan geldiğinde önce muhteşemmm kokusuyla karşılıyor onu, sonra sarıp sarmaladığım örtülerin arasında hazineyi buluyor ve illa ki ucundan bi minik koparıyor :)
Eh bu kadar bahsettik, hadi artık yapalım :)

Malzemeler:
3 su bardağı beyaz un
1 silme tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı kuru maya
1 su bardağı oda sıcaklığında su

Yapılışı:
Tüm bu ekmekleri ben mikserle yoğuruyorum, böyle yaptığımızda daha çabuk kıvamlanıyor. Elde de yapılabilir elbette, sadece daha uzun yoğurmanız gerekir o kadar.
Mikser kabına un, tuz ve mayayı alıyoruz. Şöyle bir harmanlıyoruz. Suyu ekleyerek 5-7 dk yoğuruyoruz. ( elde 10 dk) Yumuşak, kolayca şekil alan, ele yapışmayan bir hamur elde etmeliyiz. Unun markasına göre bazen un - su oranı küçük farklılıklar gösterebiliyor, gereken ilaveyi azar azar yapalım. Üzerini kapatarak 1-2 saat mayalandırıyoruz. 
Sonra yağlı kağıt serip hafif unladığımız fırın tepsisine hamurumuzu son kez şöyle bir yoğurup alıyoruz. Elimizle yaprak formu vermeye çalışarak 1 cm kalınlığında bastırarak inceltiyoruz. İsterseniz yuvarlak veya kare de yapabilirsiniz. Yaprağın damarlarını temsil edecek 2'şer veya 3'er kesik atıyoruz ekmeğimizin her iki yanına. Ellerimizi iyice yağlayarak bu kesikleri biraz büyütüyoruz. Yapacağımız 2. mayalanma sonrasında biraz küçülecek bu kesikler. Ben üzerine de zeytinyağı sürdüm. 30 dk daha ılık yerde mayalandırıyoruz. İsterseniz benim yaptığım gibi biraz deniz tuzu serpebilirsiniz. 
Benim fırınımla asla deneyemeyeceğim bir sıcaklık olan 250 derece yerine 180 derecede ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirdim. Çıkar çıkmaz her zaman yaptığım gibi güzelce sardım, sarmaladım. 

* Voila güzel fransızımız tüm zerafetiyle karşınızda.. Mutlaka deneyin derim. Dünyanın tüm güzel renkleri soframıza ve hayatımıza rengarenk yağsın... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder