11 Nisan 2013 Perşembe

Kek Kalıbında Patlıcanlı-Kıymalı Börek

Aslında yola talaş böreği yapmak için çıkmıştım. Bir yandan da aklımın bir köşesi şu an bloglarda çok moda olan kek kalıbında pişen ve kek gibi dilimlenen börekteydi. Hem 5 yufkayla yapılıp oldukça kalın bir börek olacak olması hem de evde maden suyu bulunmaması beni caydırdı. İlk yufkamı talaş böreği şeklinde hazırladım hazırlamasına ama içimdeki kıpırtı durmadı. Küçük kalp şeklindeki silikon kek kalıplarımla bir müddet tatlı tatlı bakıştık. Sonrasında ben bu böreği kendi tarzımla kek kalıbında yaparım dedim.  Fotoğrafta ne kadar hakkını verebildim bilmiyorum ama muhteşem oldular. İçimden gelen sesleri dinlemek yemek konusunda genellikle beni güzel sonuçlara ulaştırıyor. Ahh biraz da başka konularda böyle fısıldasa... Sonuç olarak içinde fazla hamur barındırmayan, dışı çıtır, ikram etmesi kolay minik kalp şeklinde böreklerim oldu. Siz de böyle tercih eder ve benim gibi 1 yufkanızı talaş böreği olarak harcamazsanız 24 tane böreğiniz olacak. Lütfen bu şekilde börek yapmayı en azından 1 kerecik deneyin. İkramınızla fark yaratacağınızdan  şüphem yok. Dikkat edeceğiniz nokta; börekleri yerleştirirken mümkün olduğunca alt ve üst tabakaları eşit yerleştirilip harcı ortaya denk gelmiş börekler yapmaya çalışmak. Ben silikon kalıp kullanmama rağmen biraz yağladım, ama yağlamasam da olabilirmiş, o yağ bana biraz fazla geldi, yine de böreklerimi biraz kağıt havlu üzerinde bekleterek bu sorunu da çözdüm. Hayat da mutfağımız gibi bir oyun alanı. Buradaki cesaretimizi hayatımıza da yansıtabilirsek sanırım çok eğleneceğiz. Haydi bakalım mutfakta küçük bir oyun bizi bekliyor:

Malzemeler:
3 yufka
100 gr erimiş tereyağı
1 su bardağı su
200 gr kıyma
5 tane orta boy patlıcan ( kabukları tamamen soyulup küp küp doğranmış)
1 ortaboy soğan ( minik minik yemeklik soğranmış)
2-3 tane ince doğranmış yeşil biber
2 tane küp doğranmış domates ( sevmiyorsanız kabuklarını soyun)
Tuz, karabiber, zeytinyağı

Yapılışı:
Öncelikle iç harcımızı hazırlıyoruz. Kıymamızı az zeytinyağında rengi dönene kadar çeviriyoruz. Soğan ve biberi ekliyoruz, onlar da biraz kavrulunca tuzlu suda beklettiğimiz patlıcanları hafif elimizle sıkarak ekliyoruz. Ara sıra karıştırarak biraz pişiriyoruz. En son domatesleri ilave ederek patlıcanlarımız yumuşayana dek pişiriyoruz. Tuzunu ve karabiberini de ekleyelim tabi. Sonrasında iç harcımızı soğumaya alıyoruz.
Erimiş yağ ve suyu bir kapta güzelce çırpıyoruz.
Yufkalarımızı önce 4'e kesiyoruz, sonra her bir üçgeni yeniden 2'ye kesiyoruz. Böylece 1 yufkadan 8 tane üçgen elde ediyoruz.
Bu üçgenlere hazırladığımız su-yağ karışımından güzelce sürüyoruz. Muffin kalıbına dikkatlice, parçalamamaya çalışarak yerleştiriyoruz. Kalın köşesini tekrar kalıbın içine doğru katlıyoruz ve yine su-yağ karışımı sürüyoruz. Alt kısım için yeterli kalınlık oluştuğunda ortasına 1 kaşık kadar patlıcanlı harçtan koyuyoruz, kalan kısımları da yine her katına su-yağ karışımı sürerek üst üste katlıyoruz. Hafifçe bastırarak kalıbımızın şeklini almasını sağlıyoruz. Bu aşama anlatırken karışık gibi gelebilir, ama inanın değil. Çok muntazam olması gerekmiyor zaten kalıbın şeklini alacak, önemli olan yufkayı katlayarak yerleştirirken altta ve üstte eşit yufka katmanı olması. Tüm yufkaları yerleştirmemiz bitince en üstlerine de su-yağ karışımını güzelce sürüyoruz. 170-180 derecede ısıtılmış fırında kızarana kadar pişiriyoruz. 
Sonrasında kalıptan çıkarıp servis ediyoruz.

* Böyle tatlı bir oyunun sonucu da tatlı olunca bana düşen kızımın oyuncaklarıyla servis etmek oldu. Lütfen oynamaktan korkmayın... Hayatınızın eğlenceli bir oyun alanı olmasını dilerim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder