16 Nisan 2013 Salı

Çıtır Kabak Kızartması


Kabak altın tepside sunulsa yemeyecek insanlar var öyle değil mi? Bu kabağın, kerevizin, karnıbaharın, pırasanın çilesi nedir yani, ne çekti be bu sebzecikler... :) Neyse ki biz anne-kız her türlüsünü seviyoruz bu sebzelerin, bizden çekmediler yani.. Tarif Natali Gökyay'ın "Natali" kitabından. Daha önce de gece gündüz keki olarak yayınladığım kekin de kaynağı... Ne diyeyim, bayılıyorum bu kitaba... Sırf tariflere değil, anılara da... Bu kitabı kurcalarken hep dikkatimi çeken ama hiç denemediğim bu kabakları artık denemiş bulunuyorum. Bir daha sade kabak kızartmasını nasıl yerim bilmiyorum. Kitapta da yazdığı gibi altı üstü kabak kızartması deyip geçmeyin. Yapılışı da lezzeti de gerçekten çok özel. Dışı tıpkı bir börek yada balık gibi çıtır çıtır, içi ise sulu ve yumuşak.. Benim masamda mezeler sınıfında olsa da bence ana yemek bile olur, o kadar yani. 
Sevmiyorsanız kabağı, aman da böyle yiyin tadına doyamazsınız filan diyemiycem, kar etmez biliyorum.. Ama azıcık bile seviyorsanız emin olun böyle denemekle çok şey kazanacaksınız. Kabaktan tavşan çıkarmaya hazırsanız haydi mutfağa:

Malzemeler:
4-5 orta boy kabak ( benimkiler orta boydan biraz daha küçüktüler)
2 su bardağı un ( bana 1 su bardağı yetti)
1 silme tatlı kaşığı tuz

Kızartmak için:
1 su bardağı ayçiçek yağı 

Yapılışı:
Kabakları soyuyoruz. Yarım santim kalınlığında enlemesine kesiyoruz. Eğer boyları çok uzunsa ortadan keserek kısaltabilirsiniz. Yayvan bir tabakta un ve tuzu karıştırıyoruz. 2 kase de su hazırlıyoruz. Kabakları önce suya, sonra unlu karışıma, sonra tekrar suya tek tek batırıp çıkarıyoruz.( Evet yanlış okumadınız, aynen böyle yapıyoruz. Ben de kendimi bu tarifte bir hata olduğuna inandırmıştım, ama yok! Kabaklar sudan çıkınca patlayıp çatlamadan gayet güzel kızarıyorlar yağda. Sanırım bu çekilde hem unu sabitliyoruz hem nemi..) 2. Su kasesinden çıkan kabakları kızgın yağda önlü arkalı kızartıyoruz. Kağıt havlu üzerine çıkarıp sıcak servis ediyoruz. 

*Genelde sofrada yemeğini asla sıcak yiyemeyen kişidir "anne", Natali de bu kabakları hiç annesiyle yediğini hatırlamadığını yazmış kitaba, sıcak sıcak yiyin diyerek onun kızartmaya devam ettiğini ve en son kalan birkaç parçayı yiyebildiğini.. Ama bunu son derece keyifle yaptığını... Anneler yedirmekten, yemekten aldıklarından çok daha fazla keyif alıyorlar..

* Sırf bu cümle için, ilk kızarttıklarımı kızımla birlikte hüplettik, ben de bir yemeği kızımla beraber sıcak sıcak yemiş oldum... Kızartırken ağzımıza attığımız keyifli lokmaların tadı bir başka sanki.. En azından ben öyle umdum... Tatlı bir an kızımın belleğinde tatlı bir iz bırakır belki diyerek.....


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder