1 Mart 2013 Cuma

Zencefilli Kurabiye

Bu tarif benim için yemek kitabı değil mutluluğun kitabı olan Selin Kutucular'ın İstanbul Sofraları adlı kitabından. Sadece tariflerini değil mutlu sofralarını da anlatan bu kitabı can sıkıntısıyla boğuşurken açıp kendinizi o mutlu sofraların bir parçası gibi hissedebiliyorsunuz. Sonrasında mutfağa girip bu enfes kurabiyeleri yaparak kendi mutlu sofranızı şenlendiriyorsunuz. Mutlu sofraların mimarları iş başına :)

Malzemeler:
125 gr yumuşak tereyağı
120 ml pekmez
120 gr kahverengi şeker ( ben beyaz kullandım)
1 yumurta
1/2 çay kaşığı tuz
4 su bardağı un
2 çay kaşığı karbonat
1 tatlı kaşığı zencefil
1 tatlı kaşığı tarçın
1 tatlı kaşığı toz karanfil
1 tatlı kaşığı yenibahar( ben kullanmadım)

Yapılışı:
Şeker, pekmez ve tereyağını mikserle krema kıvamına gelene dek çırpıyoruz. Tuz ve yumurtayı ekleyip 2 dk daha çırpıyoruz. 
Tüm kuru malzemeleri karıştırıyoruz ve yumurtalı karışıma önce mikser yardımıyla sonra elle yavaş yavaş ekliyoruz. Streç filme sarıp 15 dk buzdolabında bekletiyoruz.
4-5 mm kalınlığında açıp istediğimiz kalıplarla şekillendiriyoruz. Yağlı kağıt serili tepsiye aralıklı olarak yerleştirip önceden 175 derecede ısıtılmış fırında 15-20 dk pişiriyoruz.
Soğuduktan sonra dilediğimiz gibi süslüyoruz.

*Şekli deforme olmayan, şeker hamuruna oldukça müsait bir kurabiye bu.
* Unu her zaman dikkatli ve azar azar eklemekte fayda var, markasına göre kullanacağımız miktar değişebiliyor çünkü.
* Kurabiyeleri çok ince açmazsak yumuşak kurabiyeler elde ediyoruz ki bu, kızımın ve benim her zaman daha zevkle tükettiğimiz bisküvi gibi sert olmayan kurabiyeler demek.
*Baharatlar gözünüzü korkutmasın, pişerken yayılan koku ve yerken aldığınız aroma sizi şaşırtacak.
*Ve işte kızımın süslediği enfes kurabiyeler :)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder