11 Mart 2013 Pazartesi

Gece Gündüz Keki

Bu kek tüm evlerde pişen kekler sıralamasında ilk 3'e oynar. Türlü türlü ismi türlü türlü şekli vardır. Tarifi aldığım "NATALİ tarifler&anılar" kitabında ismi "Bizim Meşhur Kek" . Bu arada kitabı meraklısına şiddetle tavsiye ederim, böyle hikayesi olan yemek kitaplarına bayılıyorum. Ben tarifteki ölçülerin yarısını kullandım ve buraya da yarım ölçü halini yazıyorum, siz kalabalık bir aileyseniz lütfen buradaki ölçülerin 2 katını yapın. Benim yaptığım ölçüler de gayet doyurucu miktarda bir kek elde etmemizi sağlıyor, bilginize.
Kızım bu keki bi dahaki sefere gündüz- gece şeklinde yapalım dedi, güzel fikir aslında, hep bu halini görüyoruz, biraz da dışı gece içi gündüz olsun di mi? Kek kokulu evlerde tatlı muhabbetleriniz daim olsun :)

Malzemeler:
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1/2 su bardağı sıvıyağ
1/2 su bardağı süt
1/2 limon kabuğu rendesi
1,5 su bardağı+1/4 su bardağı un ( yani 2 su bardağından 2 parmak eksik)
1/2 pkt kabartma tozu
1 çorba kaşığı kakao

Yapılışı:
Yumurta ve şekeri mikserle 10 dk iyice beyazlaşana kadar çırpıyoruz. Bu kısım en önemli kısım diyor Natali, gerçekten de güzel kabarmış kekler için önemli bir püf noktası, es geçmeyin! Yağ, süt ve limon kabuğu rendesini ekleyip çırpmaya devam edin. 2 kez elenmiş un ve kabartma tozunu da ilave edip düşük hızda çırpın. Hamurun 3'te birini ayırıp bu kısma kakao ilave edin. Ben pişirirken baton kalıp kullandım, siz arzu ettiğiniz kalıbı kullanabilirsiniz. Beyaz kek karışımını yağlanmış baton kalıba dökün, ortasına kakaolu kısmı gezdirin boydan boya. Bıçakla hafif daireler yaparmış gibi karıştırın. (Kitaptaki kalıba dökülüş aşamaları daha farklı ben kendi yaptığım şekli yazıyorum)
Önceden 170 derecede ısıtılmış fırında 20-25 dk pişiriyoruz, tabi fırından fırına pişme süresi değişebilir. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder