19 Mart 2013 Salı

Kolay Ekmek

Tarifi sagliklimutfak.net/adresinden bulup uyguladım, çok başarılı bence, teşekkür ediyorum kendisine.
Fellik fellik tarif aradım nette, kitaplarımda... Ekmek makinasını çıkarmaya üşendim, ama o bekleme süresi yok mu o bekleme süresi hep caydırdı beni. Öyle sabırsızca ekmek kokutmak istedim ki mutfağımı, dayanamadım. Orjinal tarifteki kadar çok bekleyemedim ama yine de çok başarılı bir sonuç elde ettim. Siz isterseniz orjinal halini uygulayabilirsiniz, orada şekli de oldukça değişik. Ben sabırsızlara göre olan baget formundaki yapılışı anlatıyorum :)

Malzemeler:
3-4 su bardağı un
2 tatlı kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 silme çorba kaşığı toz maya
1,5 su bardağı ılık su
Tepsiye serpmek için 2 yemek kaşığı irmik( ben mısır unu kullandım)

Yapılışı:
2 su bardağı unla maya, şeker ve tuzu harmanlıyoruz.Ortasını havuz gibi açıp suyu buraya boşaltıyoruz. Kenarlardan azar azar toparlayarak yapışkan kıvamlı bir hamur elde ediyoruz. Kalan unu da azar azar ilave ederek yumuşak bir hamur elde ediyoruz. Üstünü kapatıp 2-3 saat mayalandırıyoruz. ( benim hamurum 50 derece ısıtılmış fırında 1 saate yakın mayalanabildi)
Sonra hamuru 2 parçaya ayırıyoruz. Elimizle iri bir rulo gibi şekillendiriyoruz. Böylece baget'e benziyor. 
İki bageti de yağlı kağıt serilmiş ve mısır unu serpilmiş fırın tepsisine aralıklı diziyoruz. Önce 140 derece ısıtılmış fırında 5 dk pişiriyoruz, sonra 180 dereceye yükselterek kızarana kadar pişiriyoruz. Fırından çıkar çıkmaz anne usulü temiz beze sarın ki yumuşak olsun.

* Ekmek yemez prensesim 5 dilim yuvarladı, benimki gibi hep yemeklerinin yanındaki ekmekleri yemeyi unutan bir çiroz balığınız varsa bi deneyin derim.
* Yani sırf evi saran o koku için bile denenir, haydiii ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder