10 Mart 2013 Pazar

Yastık pişi

Bu pişilere kızımın verdiği ismi koymak istedim. Yastık gibi pofuduk pofuduk oldukları için bence tam uydu. Kızımın bu isim koymalarına bayılıyorum, bir de hayvanlı pişilerimiz var o da bir başka yazıya artık.. Hamur kokusu size de tatili, denizi, mutluluğu çağrıştırmaz mı? Hemencecik evde olan malzemeyle ateşe konur ve muhteşem bir keyfe dönüşür. Aniden gelen dostlarla şenlenen çay keyfi, pazar kahvaltısı, tatlıya uyar, tuzluya uyar, daha ne diyeyim, haydi tarife geçeyim :)

Malzemeler:
1 kase yoğurt(küçük bir kase kullandım, 2 beze hamur elde ettim)-renkli plastik ikea kaselerinden-
1 yumurta
1 pkt kabartma tozu
Tuz
Aldığı kadar un *(yoğurt ölçtüğünüz kapla yaklaşık 2,5 kase)* 

Yapılışı:
Yoğurtla yumurtayı hafif karıştırıyoruz elde. Unu azar azar ilave ediyoruz, kabartma tozu ve tuzla beraber. Elimize çok yapışmayan, yumuşak bir hamur elde etmeliyiz. Unu koyarken ölçmeyi unuttum, acemi bloggerlık bu işte :)
Ama yoğururken unu hep azar azar, yedire yedire eklersek sorun yaşamayız, ne kadar yumuşak o kadar iyi. Söz bi dahakine ölçerek koycam. ( Sonunda yaparken ölçtüm ve tarife ekledim :))
Hiç bekletmeden hamuru 2 bezeye ayırıp oklavayla açıyoruz. İncecik açmamız gerekmiyor, 2-3 mm iyidir. Tırtıklı hamur ruletiyle istediğimiz şekilde kesip kızgın yağda kızartıyoruz. İstersek kurabiye kalıplarıyla da şekillendirebiliriz. İçi puf puf kabaran yastık gibi pişiler elde ediyoruz. 

* Tarifi kuzenimden aldım, internetten bulmuş ama siteyi hatırlamadığı için yazamıyorum, ona da burdan teşekkür ediyorum beni bu lezzetle tanıştırdığı için.
* Bu hamur korkacağınız bir hamur değil, bekleme aşaması da olmadığı için çok pratik, lütfen denemekten korkmayın.

Tüm pazarlarınız böyle lezzetli geçsiinn :)

2 yorum:

  1. yarın kahvaltıda deneyeceğiz bakalım senin gibi yapabilecekmiyiz:)(ELİF)

    YanıtlaSil
  2. Daha güzel yaparsınız. Kolay gelsin şimdiden...

    YanıtlaSil