6 Mart 2013 Çarşamba

Dry aged beef ( Kuru dinlendirilmiş biftek)

Henüz bu etle tanışmadıysanız mutlaka tanışın ve bugüne kadar yediğiniz tüm etleri unutun. Basitçe sabit ısı ve uygun nem derecesinde, hava akımı kontrollü özel dolaplarda 21-28 gün dinlendirilmiş bu sayede maximum lezzet ve yumuşaklığa ulaşmış et olarak adlandırabiliriz bu eti. Sonrasında zeytinyağında dinlendirerek oda ısısında 1 saat bekletip döküm tavada kısa sürede pişirdiğimiz bu et bizi muhteşem bir lezzet hazzına ulaştırıyor. Ve bugüne dek tüm şık restoranlarda çok para bayılıp yediğimiz etlere acıyoruz. Evet fiyatı normalden biraz daha tuzlu ama inanın asla pişman olmayacaksınız, tam bir et ustasının elinden çıkmış lezzet garanti.
Ben bu etin yanında fırınlanmış minik taze patatesler ve tabule taklidi yapan bir salatacık yaptım. Tabule taklidi yapan diyorum çünkü kızımın damak zevkine göre hazırladığım şey bulgurlu bir salata ama lezzeti tabuleyle yarışır cinsten.
Taze patatesleri ise zeytinyağı ve baharatlarla tatlandırıp fırınladım.
Bir öğünü şölene çevirip zevkle tüketilen bir restoran tabağına dönüşen bu zevki ıskalamayın. Hadi kolay gelsin :)

Malzemeler:
4 dilim dry aged beef
Deniz tuzu
Zeytinyağı
Yapılışı yukarda anlattığım gibi.

5 adet minik taze patates
Zeytinyağı, dilediğiniz baharatlar
Ben patateslerimi ortadan 2'ye keserek pişirdim. 30 dk gibi bir sürede pişiyor, son 10 dk'lık kısmı ızgara bölümünü açarak yapın.
Tabulemsi salata:
1/2 su bardağı ince bulgur( şişmelerini sağlayacak kadar kaynar su ilave edip üstünü kapatarak şişmesini bekliyoruz. Fazla su koymayın, çünkü kuru kalmaları gerekiyor)
Taze soğan, bol maydanoz
Nar ekşisi, limon ve zeytinyağından oluşan sosla buluşturun.

Tüm bu ölçüler 2 kişiliktir, siz dilediğinizce arttırabilirsiniz. Yazınca fark ettim biz ana-kız biraz oburuz galiba :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder