4 Mart 2013 Pazartesi

Köfteli makarna

Ne kadar mutfak aşığı olursanız olun bazı günler vardır ki ne mutfağa girmek ne de yemek yapmak ister canınız. Ama küçük bir kuzunuz varsa aman sağlıklı beslensin, ev yemeği yesin takıntınız zorla da olsa sürükler sizi mutfağa. İşte benim de böyle günlerimde ne yapsam da hem pratik olsa hem göze de hitap etse diye içimde bir pır pır başlar, mutfakta az vakit geçirip ortaya güzel birşey çıkarmak için beynim tutuşur. Evet altı üstü köfte ve makarna, ama böyle sununca sanki başka bişeye dönüşür :)

Malzemeler:
1/2 pkt dilediğiniz makarna
Rendelenmiş kaşar veya parmesan
Dilediğiniz, sevdiğiniz köfte
Domates sosu( yazın yapıp kışı kurtardıklarımızdan) yada teneke kutularda veya cam kavanozlarda satılan doğranmış domateslerden de kullanabilirsiniz

Yapılışı:
Öncelikle ailemizin damak zevkine göre bir köfte yoğuruyoruz.( vaktiniz oldukça kıymayı taze aldığınız zaman yoğurup şekillendirerek buzluğa atarsanız acil durumlarda hayat kurtarır :)) Ben köftelerimi topçuklar şeklinde hazırladım, böyle yaptığımda kızım ikea köftelerine benzetip zevkle tüketiyor.
Sonrasında dinlenen köftelerin her zaman daha lezzetli olduğunu da hesaba katarak ister yağda ister fırında köftelerimizi pişiriyoruz, yakmamaya özen göstererek tabi.
Makarnayı bol tuzlu suda haşlayarak veya pilav usulü 1 bardak makarnaya 1,5 su bardağı suyla çektirerek pişiriyoruz.( spagetti' de bu tarz pişirme güzel sonuç vermiyor, yada ben beceremiyorum :) aklınızda olsun )
Domates sosu kullanıyorsak az zeytinyağında sosu biraz pişirelim, doğranmış domatesleri biraz daha fazla pişirmemiz gerekebilir. 
Servis aşamasında tabağa önce makarnayı alıyoruz, üzerine bol peynir serpiyoruz. Köfteleri de üstüne dizip en son domates sosu döküyoruz.( ben köfteleri de sosa atıp bir taşım pişiriyorum, böylece köftelerin lezzeti de sosa geçmiş oluyor)
Yanında ev yapımı ayran ve salatayla kolay ve besleyici bir öğünü daha kurtarmış oluyoruz. Afiyet olsun:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder