27 Mart 2013 Çarşamba

Peynir yediren kahvaltı ekmeği

Kahvaltııı, sen ne güzel bir şeysin. Kahvaltı yapmaya da güzel dostlarla paylaşılan kahvaltı sofralarına da bayılıyorum. Kimi zaman alelacele geçiştirmek durumunda kalsak da keyif yapma imkanı olan hiçbir fırsatı kaçırmamalı :) 
Benim minik, peynir yemiyor. Erimiş olarak herşeyin içinde tüketse de anne memnuniyetsizliğim her daim aralık kapıdan " peynir yemiyooor" diye fısıldıyor. Ona peynir yedirebileceğim hiçbir fırsatı kaçırmıyorum. Omletti, pizzaydı, puaçaydı artık allah ne verdiyse... Kendisi büyüyünce yiyecekmiş ancak prensip olarak çocukken yemeye karşı! Son anına kadar uyuyarak geçirdiği bu sabah gibi sabahların benim için kurtarıcısıysa ekmeğin üzerine hemencecik tüm kahvaltı bileşenlerini son santimetrekaresine kadar döşeyebildiğim ekmek üstü atıştırmalıklar. Hep kaşar tarzı peynirleri tercih ettiğim bu atıştırmalıklarda bugün devrim yaptık :) Eveettt caaanımm ezine peyniriyle hazırlanmış bu ekmekcikler şimdi kuzunun midesinde.. Ohhh anne memnun, kuzu doymuş, daha ne olsun! 
Daha önce burada paylaşmış olduğum "kolay ekmek" tarifine bayıldığını belirtmiştim. Onun için bu ekmeği sık sık yapar oldum. Burada size gülümseyerek poz veren ekmekler de ta kendileri :) 
Ev yapımı ekmeğe beyaz peyniri döşeyip kuzuma yedirmişim, benimle aynı dertten muzdaripseniz diye sizinle de paylaşmak istedim. Tüm kahvaltı tek tabakta, tek lokmada mideye gitsinciler için üst malzemede herşeyi kullanmak serbest. Ben keşke zeytin ve tatlı biber de koysaydım diye hayıflansam da şansımı ilk sefer için fazla zorlamadım. Ama bu zorlamayacağım anlamına gelmeeezzz :)))

Malzemeler:
7-8 dilim ekmek( benim ekmeğimin dilimleri ancak baget dilimleri kadar gelir belirteyim)
1 kalın dilim ezilmiş beyaz peynir
1 yumurta
1 küçük domates
Biraz kıyılmış maydanoz

Yapılışı:
Önce yumurtayı çatalla güzelce çırpın. Ezilmiş peyniri ekleyip iyice karıştırın. Diğer malzemeleri ve çocuğunuz seviyorsa baharatları da ekleyin. Tuzu peynirin tuz durumuna göre dikkatli kullanın veya hiç kullanmayın.
Bu karışımı güzelce ekmeklerin her santimine döşeyin. Sadece ızgarasını çalıştırdığınız 180-190 derecelik fırında peynirler eriyene dek pişirin. Sonra zevkten bayılarak kuzunuzun yemesini izleyin :)

* Bu ekmekler sucuk veya sosis ilavesiyle dost çaylarına da güzel eşlik eder diye düşünüyorum.
* Mutlu bir kahvaltı, mutlu bir gün demek. Mutlu bir günse mutlu bir insan.. Her zaman sahip olabileceğimiz bu keyif aslında hayatımızın temel taşı, kahvaltıyı yabana atmayın, hayatınızın temel taşı hep mutluluk olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder