20 Mart 2013 Çarşamba

Ne bulduysan koy keki

Biliyorum yeter gari bu keki şekilden şekile soktuğun diyceksiniz, ama öyle pratik ki yapması, hasta hasta elim gene bu tarife gitti .. Evde kalmış 5 kuru incir, bol miktarda hindistan cevizi ve kuzucuk bayılıyor diye alınmış koca bir karamel şurubu şişesi karşımda bir müddet bakıştıktan sonra işte ortaya bu çıktı. Yumuşamış 1 adet muzu da fotoğrafa ekleyelim tabi! Bence son derece besleyici bir kek oldu. Karışımın kokusu müthişti, ama son ana kadar fırının başında allahım ben naptım acep endişesiyle bekledim. Valla pek güzel bişey yapmışım, son parçalarını anca bugün fotoğraflayabildim, akşamı çıkarmazlar :)

Malzemeler:
2 yumurta
1 su bardağı pudra şekeri
1 türk kahvesi fincanı sıvıyağ
1 çay bardağı süt
1 su bardağı un
1/2 su bardağı hindistan cevizi
1 pkt kabartma tozu
5 adet suda bekletilip küçük küçük doğranmış kuru incir( siz daha fazla koyabilirsiniz, bende bu kadar kalmıştı)
1 adet yumuşamış, çatalla ezilmiş muz
1 çay kaşığı zencefil
1/2 su bardağı iri dövülmüş ceviz( ben unuttum ama siz unutmayın, çok yakışır. Hatta cevizleri önceden biraz fırınlayın, büyük lezzet farkı yaratırsınız)
2 yemek kaşığı karamel şurubu ( koymak zorunda değilsiniz, ben evdeki mevcut stoku kullanmak amacıyla koydum, ama söylemeden geçemiycem; müthiş bir koku ve aroma verdi. Meraklısı için; kahve diyarı'ndan aldığımı belirteyim)

Yapılışı:
Bu muffinlerin yapılışında hiç mikser kullanmıyoruz, hep elde çırpıyoruz. ( anladınız mı neden buna gidiyor elim?) Yumurta ve şekeri çırpıyoruz, sıvı malzemeleri ekliyoruz. Muzu da bu aşamada koyup iyice karıştırın. Un ve kabartma tozunun ardından hindistan cevizi, zencefil ve incirleri ekliyoruz. Tabi cevizi de. Dediğim gibi; karamel şurubu opsiyonel.
Muffin kaplarına üstten 1 parmak boşluk bırakarak paylaştırıyoruz. 170-180 derece önceden ısıtılmış fırında 20-25 dk pişiriyoruz.

* Benim muffin kalıplarım oldukça büyük olduğu için 10 adet kekim oldu.
* Keklerde unun birazı yerine hindistan cevizi kullanmak bence daha nemli bir kek elde etmemizi sağlıyor. Ben memnun kaldım bu seçimden, istemezseniz siz tamamını un koyun.
* Çok nemli ve mis kokulu bir kek oldu bu, muzun aroması da yakıştı. Bu arada küçük boy bir muzdu benim kullandığım. Hadi bakalım, çaylarınızın keksiz kalmamasını dilerim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder