15 Mart 2013 Cuma

Pazılı-Lorlu gözleme

Hazır yufka candır, cankurtarandır. İster kahvaltıya, ister çay saatine, ister akşam yemeğine türlü çeşitli harçlarla  yetişir; gerçekten incesine erişebildiyseniz lezzeti de el açmasını aratmaz.
Pratiklik mutfağımızın vazgeçilmezlerinden olduğuna göre bu imkanı sonuna kadar kullanalım, en azından kendi yaptığımız lezzetlerle midemizi taçlandıralım.
Bu tarifi koymalı mı koymamalı mı çok düşündüm, ama vakti gerçekten sınırlı dostlarım geldi aklıma ve koymaya karar verdim. Yoksa eminim hepiniz alasını hem de el açmasıyla yapıyorsunuz.

Malzemeler:
3 yufka ( ben her yufkayı 4'e keserek küçük gözlemeler elde ettim
Yaklaşık 250 gr lor( tulum loru kullandım)
1/2 demet incecik kıyılmış pazı
İsterseniz pulbiber ve peynirin tuz durumuna göre tuz ilavesi

Yapılışı:
İç harcını tüm malzemeyi karıştırarak hazırlıyoruz ( pazı çiğden). Yufkaları herhangi bir karışım sürmeden her tarafına dolgu malzemesini yayarak basitçe kenarları içe kıvırıp geniş geniş sarıyoruz, ucunu hafif ıslatarak yapıştırıyoruz. Sonuçta elimizde dikdörtgen bir gözleme kalıyor.
Bu gözlemeleri minik tereyağı ilavesiyle tavada önlü arkalı kızartıyoruz. Her seferinde yağ ilavesi yapalım, o kadarcık olur artık. 
Sonrasında ister çayla ister ev yapımı köpüklü ayranla afiyetle yiyoruz. İşte bu kadar kolay ...

Bu gözlemeleri önceden hazır edip buzlukta dondurup dar zamanlarda kullanmak üzere bekletebiliriz.

Çocuklara sebze yedirmek için iç harç malzemesini artık sizin hayal gücünüze bırakıyorum. Kolay gelsin hepimize :)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder