8 Mart 2013 Cuma

Lavaşmacun

Muhakkak pek çoğunuz denediniz, hala benim gibi bihaber olanlar kaldıysa diye paylaşıyorum ben. Bir Kayserili olarak marketten hazır lavaş almayı kendime yakıştıramasam da kimi zaman evde bulunması zaman tasarrufu açısından pek faideli oluyor. Üstelik Kayseri mutfağının ünlü lezzeti yağlamanın da en temel hammaddesidir lavaş, tabi ev yapımı olanı. Öğrenci evlerimizin kısıtlı imkanlarıyla bile birçok kereler yapıp dostlarımla paylaştığımız bu lezzeti ilerde elbette paylaşacağım. Gelelim mutfakta az vakit geçirip ortaya kallavi bir lezzet çıkaracağımız lahmacun tarifimize:

Malzemeler:
6 adet lavaş
250 gr kıyma
2-3 sivri biber
2-3 domates( ben 7 kaşık kadar domates sosumdan kullandım)
Dilediğiniz kadar ince kıyılmış maydanoz
Tuz, karabiber, pul biber
1 yemek kaşığı zeytinyağı

Yapılışı:
Tüm malzemeyi güzelce karıştırıyoruz, tabi mümkün olduğunca minik doğranmış olmaları önemli. Lavaşların üzerine bastıra bastıra yayıyoruz. 200 derece önceden ısıtılmış fırında ızgarayı kullanarak yaklaşık 15 dk pişiriyoruz. Çabuk pişiyorlar aman dikkat edelim. Afiyet olsun.

2 yorum: