21 Mart 2013 Perşembe

Sakızlı Muhallebili Kurabiye

Eğer bir sakız severseniz, bu kurabiyeyi mutlaka deneyin. Eğer kokusuna bile tahammül edemeyenlerdenseniz aman başka bir tarife geçin, çünkü evinizi misss gibi bir sakız kokusu saracak. Tabi benim için misss :) Bu damla sakızı konusu oldukça enteresan çünkü seveni olduğu kadar tahammül edemeyeni de oldukça fazla.
Hala okumaya devam ediyorsanız bir sakız seversiniz demektir.. O zaman bu kurabiyenin dedikodusunu yapabiliriz: 1 pkt sakızlı muhallebiniz varsa öyle kolayca fırına atıverceksiniz ki bu kurabiyeyi, siz bile şaşacaksınız. Üstünü süsleyip süslememek keyfe keder, benim prenses böyle süslemeyi uygun gördü :) Ayrıca gerçekten yumuşak bir kurabiye.
Tarif için www.ardaninmutfagi.com 'u da ziyaret edebilirsiniz, bana ilham veren kendisidir, orada çilekli pudingli kurabiyeler sizi bekler, ve çok teşekkürler kendisine...

Malzemeler:
100 gr yumuşak margarin yada tereyağı
1 yumurta
1 çay bardağı sıvıyağ
2 su bardağından az fazla un
1 pkt kabartma tozu
1 pkt sakızlı muhallebi( benimki dr oetker markaydı)

Yapılışı:
Tereyağı yada margarin, yumurta ve sıvıyağı elimizle iyice karıştırıyoruz. Sakızlı muhallebiyi toz olarak boşaltıyoruz ve yine karıştırıyoruz. Bu safhadan sonra un ve kabartma tozunu ekliyoruz, ele yapışmayan, ama toparlanabilen bir hamur elde ediyoruz. Tarifte aldığı kadar un diyordu, bana 2 su bardağından yaklaşık 1 parmak fazlası yetti, siz lütfen bu aşamada unu azar azar ekleyin, çünkü markaya göre bu miktar değişebiliyor.
170 derece önceden ısıtılmış fırında beyaz kalacak şekilde pişirin. Çok çabuk pişecektir. Fırından ilk çıktığı anlarda oldukça yumuşak ve kırılgan olacaktır. 10 dakikacık tepside bekletirseniz hemen toparlandıklarını göreceksiniz.

* isterseniz süsleme yapmayabilirsiniz. Ben milka bonibon kullandım ve pişmeden önce onları hafifçe hamura bastırdım. Diğerleri için de kakaoya batırılmış bir kurabiye kalıbıyla hafif izler yaptım.
* hayatınızdaki tek kırılgan şey kurabiyeleriniz olsun :) - ki onlar bile sadece 10 dakikalığına öyleler-...

4 yorum:

  1. merhaba tarifinizi deneyeceğim ama kurabiye pişirmekte biraz acemiyim. genelde çok pişmiş kurabiyelerim oluyor :) ortalama kaç dakika fırında kalması gerekli bilgi verir misiniz.
    hilal

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, sorunuzu yeni gördüm. Ortalama 20-25 dk'da pişecektir, ama fırınınız çok daha çabuk veya geç pişiriyor da olabilir. Sürekli takip etmek en güzeli tabi kapağı sürekli açmadan. Umarım güzel kurabiyeler pişirmek için güzel bir başlangıç olmuştur :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. muhteşem gözüküyor ellerinize sağlık en kısa zamanda deniyeceğim

    YanıtlaSil