11 Mart 2013 Pazartesi

Lokum etli pilav

Etleri yutmak yerine benim kızım gibi ağzında evirip çeviren bir çocuğunuz varsa siz de böyle pişirin. Akşam yemeği eziyete dönmesin keyifler bozulmasın. Evet ben de isterdim caanım bonfileyi güzelce mühürleyeyim, şık şık sunayım ama olmuyoor, o zaman yutamıyoruz! Etler hafif tandırvari bir kıvamla lokum gibi pişiyor ( eveet bunu da canı istemedimi yutamıyor ama bu gerçeği şu an görmezden geliyorum). Madem bonfileyi katlettim bari sunumu güzel olsun dedim, tchibo'dan aldığım şekillendiriciyi kullanmış oldum böylece, ne de olsa bizler de mutfaklarımızn şefleriyiz, yakışır bize!!

Malzemeler:
300 gr bonfile
1 orta boy soğan
Zeytinyağı+ birazcık tereyağı

Yapılışı:
Etleri minik küpler halinde doğruyoruz. Vaktimiz varsa biraz zeytinyağında bekletelim. Pişirmeden önce oda sıcaklığına getiriyoruz. Kızgın tencereye etleri alıyoruz (yağları da koyuyoruz), soğanı bütün halde koyuyoruz, suyunu salıp çekene ve rengi dönene kadar yüksek ateşte çeviriyoruz. Tuzunu da tabi ekleyelim. Sonrasında 1 çay bardağı kadar su ekleyip düdüklüyü kapatıyoruz.( ben fissler kullanıyorum ve çok çok memnunum, pişirme süresi fissler'e göre olan süredir, siz kendi tencerenize göre ayarlayın)
10 dk pişirdikten sonra biraz dinlendirip pilavla servis ediyoruz.
*isterseniz salça, domates vs ekleyebilirsiniz, ben yalın bir tat tercih ettiğim için tuz ve az karabiber ilavesiyle pişirdim.
* bir fissler daima iyi bir yatırımdır, dar zamanda hızıyla hayat kurtarır, aklınızda bulunsun :) - yani düdüklü tencereden ödü kopan bir insan olarak söylüyorum bunu ona göre-
* pilav için özel bir sırrım henüz yok, ıslatılmış 1 bardak pirince 1,5 su bardağı su yöntemiyle yapıyorum. Fena da olmuyor. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder