25 Mart 2013 Pazartesi

Cheesecake brownie

Çikolata birçok insan için mutluluk sebebi öyle değil mi? Can sıkıntısına, depresyona iyi geldiği; mutluluk hormonu bile salgılanmasına yardımcı olduğu söylenir. Artık ne kadarı hangi çikolata için gerçek, ne kadarı şehir efsanesi bilemiyorum. Benim herhangi bir çikolata düşkünlüğüm yoktur. Hatta aşırı ve yoğun çikolata benim içimi bayar. Yine de brownie her zaman zevkle tükettiğim bir tatlı çeşididir. Vardır ya hepimizin illaki bir brownie tarifi :) Kimsenin brownie'si kimseninkini dövmez ama çünkü hepsi de güzel ve lezzetli olur.
Tarifin aslını feyzainthekitchen.blogspot.com'da bulabilirsiniz. Feyza hanıma tabi çok teşekkür ederim öncelikle, çünkü bugüne kadar karşılaştığım tariflerin içinde en kolay uygulanabilir olanı onunkiydi. Onun yaptığı çok daha yoğun çikolatalı versiyonu, ben kendi anladığım ve uyguladığım halini anlatıcam. Ne de olsa tüm bildiğimiz karşımızdakinin anladığı kadar öyle değil mi? Buyrun benim anlayabildiğim kadarıyla cheesecake brownie:
Ölçüler gramla olduğu için üzgünüm, ama ilk kez uyguladığım için ben de gramla ölçtüm. Temel olarak 200 ml olan bir bardağınız varsa cup ölçüsü yerine onu da kullanabilirsiniz.

Malzemeler:
Brownie kısmı:
150 gr tereyağı yada margarin
120 gr parçalanmış bitter çikolata(ben nestle'nin pasta çikolatasını kullandım, 1 pkt)
2 yumurta
140 gr pudra şekeri (2/3 cup)
190 gr un(yaklaşık 1 cup)
65 gr (1/4 cup) yoğurt

Cheesecake kısmı:
1 yumurta
75 gr pudra şekeri(1/3 cup)
1 pkt(200 gr) oda sıcaklığında labne

Yapılışı:
Önce yağ ve çikolatayı küçük bir sos tenceresinde çikolata akışkan hale gelene dek en kısık ateşte eritiyoruz. Soğuması için 5 dk kenara alıyoruz. 2 yumurtayı çırpıyoruz, pudra şekerini ekleyip yine çırpıyoruz. Çikolatalı karışımı ilave edip yine çırpıyoruz. Yoğurt da ekliyoruz, karıştırıyoruz. En son un ekleyip iyice özleşene dek karıştırıyoruz.
Diğer tarafta ayrı bir kapta labne ve pudra şekerini çırpıp 1 yumurtayı ilave ediyoruz, diğer karışımdan daha sıvı oluyor merak etmeyin.
Büyük kare borcama yağlı kağıt seriyoruz. Önce brownie kısmını yayıyoruz, üzerine labne kısmını koyup çatalla hamurda helezonlar oluşturup mermer deseni elde ediyoruz. Çok dipten bir karıştırma değil ancak çok yüzeysel de olmasın.
170-180 derece ısıtılmış fırında 20-25 dk pişiriyoruz.

* Evet ben de fırına verince aaaa kabartma tozu koymaddıkkk nolcak şimdi dedim! Ama yeterince kabardı. Zaten kabarık bir kek değil cheesecake kıvamlı bişey yaptığımız için endişeye mahal yok. Yumurtaları güzel çırpmak yeterli.
* Bu haliyle de çok yoğun çikolatalı, tarifin aslında 300 gr çikolata var, bence bu kadar yeter ama bana yetmez derseniz tarifin aslını uygulayın, az çikolata koyunca unu da azalttım ben haliyle.
* Çikolata severlerden tam not aldı, hatta yaz helvasına benzetildi. Denemeye değer. Çikolatayı her zaman keyif için yemeniz dileğiyle....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder