10 Mayıs 2013 Cuma

Ünlü Bir Islak Kek



Allah allah, ünlü ıslak kek de ne demek şimdi dediğinizi duyar gibiyim.. Sosyal medya sağolsun, dünya artık çok küçük. Herşey ve herkes ulaşılabilir... Bu tarif de bunun sonucu olarak instagram'da zevkli sofralarını keyifle takip ettiğim Merve Terim'e ait. Evet evet, Fatih Terim'in kızı Merve :) Herkesin neyi nerden aldığını, neyi nasıl yaptığını merak eden instagram ahalisinin sorularına derman olmak adına tarifi de vermiş. Elbette güzel görünen bir kekin tarifini istemeyi gayet doğal buluyorum. Beni cezbeden tarafı sadece 2 yumurtayla yapılıyor oluşu. 2 yumurta için 1 paket tereyağını çok bulduğumdan sadece onun miktarıyla oynadım. Bunca zaman türlü ıslak kek denediniz ama ya yeterince ıslak olmadı ya yeterince yumuşak... Vallahi bu sefer tamamdır... Fazla kabarmadığı için gerçek anlamda ıslak bir kekiniz olacak. Dr. Oetker'in çikolatalı turtasına da benziyor, onun daha lezizi diyeyim. 
Herkesin kendini kendince ifade edebildiği sosyal medya sayesinde dünya her geçen gün küçülüyor. Yani instagram'dan bloguma bir tarifin yolculuğuna bakarsanız ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız. Haydi o zaman bizim mutfağa yolculuğumuz da başlasın, bu arada Merve Terim'e paylaşımı için çok teşekkürler...

Malzemeler:
2 yumurta
1 su bardağı şeker
150 gr eritilmiş tereyağı
1 su bardağı süt
1 pkt kakao ( ben 3 dolu çorba kaşığı kullandım)
1 pkt kabartma tozu
6 çorba kaşığı un

Yapılışı:
Öncelikle yumurta ve şekeri güzelce çırpıyoruz. Rengi hafif beyazlaşana ve köpük köpük olana kadar. Süt, yağ ve kakao'yu da ekleyerek yine mikserle karıştırıyoruz. Bu karışımdan 1 su bardağı ayırıyoruz. Kalan karışıma un ve kabartma tozunu ekleyip yağlı kağıtla kapladığımız 26 cm'lik kelepçeli kalıba boşaltıyoruz. (Ben ince ve ıslak bir kek istediğim için böyle yaptım, siz daha kabarık bir kek isterseniz daha küçük bir kalıp kullanın). 170 derecede önceden ısıtılmış fırında 20-25 dk pişiriyoruz. Çıkınca her yerine kürdan batırarak minik delikler açmış oluyoruz, tabi keki zedelemeden, sonra kek henüz sıcakken ayırdığımız sosu üzerine gezdiriyoruz. Bir kaşığın sırtıyla nazik hareketlerle yedirirseniz üzerinde köpüğü kalmaz.

*Instagram'dan bir tarif bloguma anneannemden yadigar tabaklarla düştü. Eskinin zarif ve incecik porselenlerine bayıldığım için gözüm gibi bakıyorum bu tabaklara. Eskiyle yeninin muhteşem buluşması tam da bugünlerin dünyasında böyle birşey işte.. Ummadığımız şeyler ummadığımız yerlerde ve şekillerde karşımıza çıkabilir. Yeter ki bakmayı ve görmeyi bilelim ...













3 yorum:

  1. ayyy çok güzel görünüyorrrr

    YanıtlaSil
  2. betty hani bir tarif almıştın ya Ayşe Yılmazel'den onu yazdın mı? puaça tarifi, çok güzel demiştin.

    YanıtlaSil
  3. Evet paylaştım onu Ajda Poğaçası olarak, o isimle ararsan bulursun , çok teşekkürler canım arkadaşımm :)

    YanıtlaSil