6 Mayıs 2013 Pazartesi

Nefiss Mısır Ekmeği



Lütfen hayatınızda en az bir kez bu nefisss ekmeği pişirinnn... Kekimsi dokusuyla yumuşacık, sapsarı, hafif tatlımsı harika bir ekmek. Soğumasını bile bekleyemedim fotoğraflamak için. Şu an bu ekmeğin tamamını yiyebilirim sanırım :) Tarif yemek kitaplarımın kıymetlilerinden Natali'ye ait. Bu kitaba nasıl bayıldığımı zaten anlatmıştım. Uyguladığınız tarifle oradaki sonucu elde edebildiğiniz nadir kitaplardan. 
En çok kahvaltıya yakışır değil mi, sıcak sıcakk.. Aklıma öyle bir düştü ki kahvaltıyı bekleyemedim. İlk yaptığımda marketlerdeki organik mısır unuyla yapmıştım. Bu kez ekmeklik mısır unu aldım aktardan. Her iki türlü de enfesss... Tek sakıncası yerken kendini durduramamak.. Keşke mısırla ilgili tüm tatsız konulardan kurtulsak da gönül rahatlığıyla kullansak şu mısır ununu. Dokusu gerçekten harika çünkü. En meşhuru Karadeniz'in mısır ekmeği sanırım, hiç orada yeme fırsatım olmadı, o yüzden kıyaslayamıyorum. Balık restoranlarında gelir hep, bayıla bayıla yerim. Taş gibi sert değil bilakis yumuşacık, o yüzden çocuklar için de zevkle yenecek bir ekmek. Güvendiğiniz bir mısır ununa denk geldiğiniz vakit lütfen deneyin. 

Malzemeler:
1+1/4 (çeyrek) su bardağı un (180 gr)
1+1/4 (çeyrek) su bardağı mısır unu (170 gr)
1 türk kahvesi fincanı şeker (55 gr)
1 silme tatlı kaşığı tuz (6 gr)
1/2 çay bardağı sıvıyağ (30 gr)
1/2 çay bardağı erimiş tereyağı (30 gr)
2 yumurta
1+1/2 su bardağı süt (310 gr)
1 paket kabartma tozu

Yapılışı:
Öncelikle un, mısır unu, şeker, tuz ve kabartma tozunu bir kapta karıştırıyoruz. Başka bir kapta yumurtalar, sıvıyağ ve tereyağını mikserle iyice çırpıp sütü ekliyoruz. Onu da çırptıktan sonra un karışımını bu sıvı karışıma ekleyip iyice karıştırıyoruz. 
Hem yağlayıp hem yağlı kağıt serdiğimiz orta boy fırın kabına ( benimki 20 cm'e 25 cm'lik dikdörtgen bir kaptı) karışımı döküyoruz. Üstünü kaşıkla düzeltip önceden 180 derecede ısıtılmış fırında 30 dk kızarana kadar pişiriyoruz. 

* Bir kez de hiç yürümediği bir yoldan yürümeli insan, hiç dinlemediği bir şarkıyı dinlemeli, hiç okumadığı bir şaire kulak vermeli..  Hiç pişirmediği bir ekmeği pişirmeli :)
Keyifli haftalar :)))



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder