8 Mayıs 2013 Çarşamba

Chocolate Chip Cookies



Puslu İzmir havasını bu tatlı kurabiyelerle biraz dağıtmak istesem de İzmir havası yine ters köşe yaptı bizi. Birden bastıran kavurucu sıcakların ardından hoop yine pus... Neyse, içimiz güneşli olduktan sonra ne farkeder öyle değil mi? Büyük bir çoğunluğu sessiz takipçilerden oluşan bloguma tarif eklemek benim için bugünün güneşi :) Ellerimizi bile kirletmeden bu nefis kurabiyeleri yapabiliriz. Kuzu gelince yaşayacağı mutluluğu düşününce bile içim ısınıyor. Görüntüsü bisküvi gibi, ki büyük çoğunluğumuz bu bisküvilerin hastasıyızdır, içi ise yumuşacıkk.. Tarifi yıllar önce mutfakrobotu diye bir siteden almıştım, sanırım artık yok, çünkü link vermeyi başaramadım. Yine de teşekkür ederim bu enfes kurabiyeler için. Ne kadar doğru bilemiyorum ama bu kurabiyeler mutfaktaki bir hata sonucu çikolataların parçalanması neticesinde ortaya çıkmış. Bazen bizi de yakalar ya o tatlı hatalar; kafanızdakinden bambaşka bir sonuç elde edersiniz ama lezzeti muhteşem olur. Hadi kafamızda kurmayı bırakalım artık. Belki sonuç sandığımızdan daha muhteşem olacak, kendimizi kalıplara sıkıştırmak niye? Denemekten korkmak niye?
Size vereceğim ölçülerin yarısını kullandım ben ve 26 tane kurabiyem oldu, oldukça bereketli bir tarif anlayacağınız. Ben az az yapıyorum ki bloguma ekleyecek güzel lezzetlere bir an önce yer açılsın :) Tercih sizin, istediğiniz ölçüyle yapın, kolay bayatlamaz, bisküvi yerine ev yapımı kurabiye yemiş olur kuzular :)

Malzemeler:
2+1/4 (çeyrek) cup un
3/4 cup toz şeker
3/4 cup esmer şeker
2 yumurta
200 gr yumuşak tereyağı
1 çay kaşığı karbonat
1 fiske tuz
1,5 pkt damla çikolata

Yapılışı:
Un ve kabartma tozunu bir kapta harmanlıyoruz. Mikserde şeker ve tereyağını güzelce çırpıyoruz. Yumurtaları ekliyoruz, çırpıyoruz. Unu azar azar, çırparak ekliyoruz. Her katışımızda katılaşacak sonra toparlanacak. En son çikolatayı ekleyip kaşıkla karıştırıyoruz. Yağlı kağıt serili tepsiye aralıklı olarak 1'er tatlı kaşığı dolusu kurabiye karışımından yerleştiriyoruz. ( İsterseniz dondurma kaşığı kullanabilirsiniz porsiyonlarken) Karışım size şekilsiz gelebilir, merak etmeyin pişerken güzelce yayılacak. 180-200 derecede ısıtılmış fırında en fazla 11 dk pişiriyoruz. Fazla pişirirseniz bisküvi gibi sert olur. İlk çıkardığınızda yumuşak olacaktır, hafif soğumasını beklerseniz toparlandığını göreceksiniz. 

*Hayatınızın pusunu dağıtacak güneş belki sandığınız kadar uzakta değildir, ne dersiniz?


1 yorum:

  1. Süper görünüyorlar. ...bir de cup değil de bizim gibi beginnerlar için ölçü verseniz betty hanım cığım. .biz de varız :))

    YanıtlaSil