1 Mayıs 2013 Çarşamba

Ev Yapımı Dondurma



Ben bile nerde bizim gençliğimizdeki dondurmalar diyorsam galiba durum biraz vahim. Aldığınız en kaliteli dondurmanın bile içeriğini okuduğunuzda sütten eser olmadığını göreceksiniz. Gerçek salep ise artık altın değerinde olsa gerek. Damağımızda güzel izler bırakmış gerçek dondurmaları hayatın içinde yakalamak giderek zorlaşıyor. Tek tük kalmış gerçek sütten eski usül dondurma yapmaya devam edenleri saymazsak kaliteli ve iyi bir dondurmaya kolayca ulaşma şansımız çok az. Bu durumda biraz yaratıcılığımızı kullanarak evde gayet leziz ve sağlıklı dondurmalar yapabiliriz. Havaların giderek ısındığı şu günlerde yoğurt tüketimini de eğlenceli hale getirmiş olacağız. Kuzunun dondurma yap ısrarlarına daha fazla dayanamayarak önce göz kararı denedim. Baktım o da ben de zevkle yedik, bu kez ölçerek yaptım. Limonlu, portakallı ve çilekli denedik, bence en güzeli çilekli oldu. Hem renk hem de aroma olarak. O yüzden bu kez tamamını çilekli yaptım. Son derece kolay bir şekilde dondurmalarınızı buzluğa atmış olacaksınız. Vereceğim ölçülerle Ikea'dan almış olduğum 6'lı kalıpla Tchibo'dan almış olduğum plastik kalıpların 3'ü doldu. Bu seferki dondurmaları 2 renkli yapmaya çalıştım, uç kısmına sadece meyve püresi koyup yoğurtlu kısmı sonradan ekledim. Uçları tadınca Fruttare'nin çileklisini yapmış olduğumuzu anladık kuzuyla, tamamen o şekil de yapılabilir. Aklınızda olsun.

Malzemeler:
300 gr çilek ( benimki tam 310 gr geldi)
3/4 su bardağı pudra şekeri
5 yemek kaşığı susuz kısmından yoğurt

Yapılışı:
Ayıklanıp yıkanmış çileklerle 1/2 su bardağı pudra şekerini rondodan geçiriyoruz. Bu karışımdan kalıpların diplerine paylaştırıyoruz. Ve kalıpları biraz donmaları için 15 dk buzluğa atıyoruz. Yarısına gelmeden doldurmayı bıraktım ben. Kalan çilek püresine yoğurt ve 1/4 ( çeyrek) su bardağı daha pudra şekeri ekleyip yeniden rondodan 
geçiriyoruz. Tüm bu işlemleri yapmadan önce ne kadar ince görünürse görünsün pudra şekerini tek başına rondolamak bence daha pürüzsüz bir kıvam sağlıyor bize.
Sonrasında yoğurtlu kısmı da kalıplara paylaştırıp tekrar buzluğa atıyoruz. 3-4 saat sonra kıvamını bulacaktır.

*Yani damağınızdaki eski dondurmaların yerini ne kadar tutar bilemiyorum ama gerçekten lezzetli oldu ve çocuğuma içim rahat yedirdim. Ev yapımı olan herşeye bayıldığı için artık tüm yaz nelerden dondurma yaparım hep birlikte göreceğiz :)) 
*Bu dondurmalar aşırı tatlı olmadılar, şeker miktarıyla oynayabilirsiniz. Sanırım henüz tatsız olan çileklerin payı büyük tatsız olmasında. İsterseniz bal da kullanabilirsiniz.
*Ağzının tadı bozulmasın ne güzel bir duaymış 2 gündür daha iyi anladım. Tüm kışı sapasağlam geçirip bu sıcaklarda hasta olmayı başardım. Ne tat ne koku alıyorum, hayatı siyah beyaz görüyormuş gibi hissediyorum kendimi... 
Ağzınızın tadı bozulmasın :)))



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder