18 Nisan 2014 Cuma

Süt Reçeli



Aslında tarif eski ama denemeyenler için hala neee, süt reçeli mi? Sütün reçeli mi olurmuş kıvamında... Bazen düşünüyorum, şu beynimizde hangi nokta karar veriyor bişeyin olabilir olmasına. Yoo ben asla .... yapamam, yapmam dediğimiz her şey bir gün dikilivermiyor mu karşımıza bizzat bizim tarafımızdan yapılmış olarak? Ee günaydın efendim, hayatın cilvelerine hoş geldiniz :) Bunu karşımdaki birine söylüyorum gibi algılanmasın, en çok lafım kendime :) Denemeden, yaşamadan, yola çıkmadan bilemezsin... En büyük, en afilli lafları da hep başına henüz gelmemiş, henüz yaşamamış olduğu şeyler için eder ya insanoğlu, sonra seyreyle gümbürtüyü... Merhaba biz şu kadar zaman önce yapmam dediğiniz ... için gelmiştik, önden buyrun :)) Demem o ki, büyük lokmayı çaydı, ayrandı, suydu yutarsınız da büyük lafı yutması azcık zor oluyo ;) 
Neyse sütün de reçeli oluyomuş yani, hem de nefis oluyomuş. Enfes bir tatlı niyetine kaşıklayabilir, çocuğunuza gönül rahatlığıyla nutella yerine ekmeğin üzerine sürüp yedirebilirsiniz. Yapması zor değil, uzun. Dikkat edilmesi gereken birkaç şeye dikkat ettikten sonra hiç sorun yaşamazsınız. İnternette bulduğum tüm tarifleri inceledim, en basit anlatımı www.devletsah.com' da buldum, yine de kendi yaptığım şekilde yazıyorum buraya.

Malzemeler:
1 lt süt ( muhakkak güvendiğiniz bir sütçüden aldığınız sütü kullanın, kutu süt kullanmayın derim)
1 su bardağı şeker ( ben yarım bardak esmer şeker, yarım bardak toz şeker kullandım)
1 silme çay kaşığı karbonat

Yapılışı:
Sütü eğer sütçünüzden aldıysanız önden kaynatmış olduğunuzu varsayarak devam ediyorum; süt ve şekeri büyükçe bir tencereye alıyoruz. ( büyük tencere kullanın çünkü karbonatı eklediğinizde taşma ihtimali var) Kaynama noktasına geldiğinde karbonatı ekliyoruz, 1 saat boyunca 5 dakikada bir karıştırarak pişiriyoruz. Bunun için mutfaktan ayrılmayacağınız bir gün seçin ve gözünüzü ayırmayın derim. 1 saatin sonunda tenceredeki sütün hem azaldığını, hem renginin koyulaşmaya başladığını göreceksiniz. Ocağın altını ilk 1 saatte kısığa yakın orta ateş, sonrasında kısık ateş olarak tuttum.
Bu andan itibaren artık tencerenin başındayız ve sürekli karıştırıyoruz. Hayal kurun, müzik dinleyin, şarkı söyleyin, ama orayı terketmeyin :) 
Bu şekilde de yaklaşık 1 saat pişiriyoruz. Tenceremizde artık cıvık kıvamlı ve karamel rengine yakın bir muhallebimiz olmalı. 
1 lt sütten azıyla denemeyin çünkü 1 lt sütten elinizde bir nutella kavanozu kadar reçel kalacak. 
Sonra bu cıvık muhallebiyi kavanoza alıyoruz, tamamen soğuyunca kapatıp buzdolabına kaldırıyoruz. 2 ay buzdolabında saklayabiliyoruz. 

*Beyninize, haklısın şekerim ama ben buna bi şans vericem diyin en azından bu reçel için :) 
*Bu reçeli buzlu kahvelerde, kurabiyelerde, keklerde, tartlarda kullanabiliyoruz. Tabi bunu yaptığımız zaman eklediğimiz sıvı miktarını azaltmamız gerekiyor. 
*Beyninizle kalbinizin aynı anda istediği şeylerle dolu bir haftasonu olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder