15 Nisan 2014 Salı

Pileli Börek ( Midye Börek)



Bugün hiçbir şey almama günü yapalım mı anne? Yapalım kuzum. Hiçbir şey almıycaksın ama hiiç. Tamam, anladım. Yeni bir çocuk dergisi çıktı 2 ay önce, adı DÜNYALI. Harika bir dergi, her sayfasını zevkle okuyoruz. Evet okuyoruz diyorum çünkü ben de zevkle takip ediyorum. Oradan öğrenmiş, Amerika'da her yıl Kasım ayının son Cumartesi günü birşey almama günüymüş. Bizim içinse aklımıza gelen her an uygulanabilecek bir güne dönüştü şimdiden. Eldekileri kullanmak, olanları değerlendirmek, yaratıcılığı birazcık alevlendirmek için birebir :) Evden çıktığımız anda gerekli gereksiz birçok şey alıyoruz, çoğunun farkında bile olmadan. Belki de haftanın sadece bir günü hiçbir şey almayarak bunun üzerine düşünebiliriz. Kendinize kahve almak bile yok :) Denemeye değer ne dersiniz? 
Aman bu böreği yapmak için bir şey almama gününü seçmeyin, yufkaları tek tek elde açarsınız vallahi :) Pileli börek diyen var, midye börek diyen var, büzgülü börek diyen var. Seçin, beğenin, adını siz koyun :) Lezzet olarak fazla değişik bir tat beklentisine sokmak istemem sizi. Ama şekil olarak oldukça havalı... Tarifi Lezzet dergisinin ilavesinden aldım. İlk denememde 1 su bardağı sıvıyağ ölçüsüne uydum ama bize oldukça yağlı gelen bir börek oldu. Siz azaltmak istemezseniz orijinal tarifteki yağ ölçüsü 1 su bardağı.

Malzemeler:
3 yufka
1 su bardağı su
1 türk kahvesi fincanı sıvıyağ 
200 gr beyaz peynir
Dilediğiniz kadar kıyılmış maydanoz ( ben kıyılmış ıspanak ekledim, o da güzel oldu)

Yapılışı:
Yufkaları 4 eşit üçgen parçaya bölerek toplamda 12 üçgen elde ediyoruz. Sıvıyağ ve suyu bir kapta karıştırıyoruz. Beyaz peynir ve maydanozu da karıştırıyoruz. 
Üçgenin sivri ucunu kendimize çeviriyoruz. Üzerine su ve yağ karışımından fırçayla sürüyoruz. Sivri uçtan yukarı doğru pile oluşturacak şekilde büzüyoruz. Bu aşamaları tek tek yukarda foroğraflı olarak görebilirsiniz. Yandaki kenarları aşağı doğru birleştiriyoruz. Üstteki geniş alana iç malzemesini koyuyoruz. Kenarları hafifçe içe katlıyoruz ve alttan başlayarak rulo şeklinde sarıyoruz. Ters çevirip yağlı kağıt serili tepsiye diziyoruz. Böreklerin üzerine de yağ-su karışımından sürerek 180 derecede ısıtılmış fırında üzerleri kızarana dek pişiriyoruz. 

*İlk denememde suyun bir kısmını yoğurt suyu olarak kullandım, bazı börekler pişerken coşkulu coşkulu kabardılar. Şekilleri tamamen bozulmadı ama tombullaştılar baya. Lezzetine katkısı oldu, aklınızda bulunsun.

*Hayatta almaya ihtiyaç duyduğunuz şeyler az, karşılıksız verebildikleriniz çok olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder