19 Nisan 2014 Cumartesi

Scones




Kahvaltı bizim en önemli öğünlerimizden. Hep değişik olsun, farklı şeyler yiyelim isteriz kuzumla. Güne başlamak için güzel bir kahvaltıdan daha iyi bir fikir olabilir mi? Küçük yaşlarda edinmiş olduğum bu alışkanlığı çocuğuma da kazandırmış olmak mutluluk verici. 
Scone, tam olarak türkçeye çevirirsek kahvaltı çöreği olarak adlandırılabilir. Daha çok İngilizler tarafından tercih ediliyor. Kurabiye-ekmek arası bir şey. Özellikle sıcakken kaymak-reçel ikilisiyle muhteşem oluyor. Kurabiye gibi dedim ama tatlı değil, o yüzden kahvaltıda rahatlıkla ekmek yerine tüketilebilir. Tarif, Teri Roditi Aksel'in "Küçüktüm, Ufacıktım, Top Oynadım, Acıktım..." kitabından. Tavsiyemdir bu muhteşem kitabı edinin. Sadece tarif değil mutluluk da veren kitaplardan :) Ben buraya yazacağım ölçülerin yarısını kullanarak 1 tepsi dolusu scone elde ettim. (5 cm genişliğinde bir kurabiye kalıbıyla kestim) 1 yumurta yerine de 1 yumurta sarısı kullandım. Belki pazar kahvaltınızda biraz İngiliz esintisi istersiniz;

Malzemeler:
500 gr kabaran un ( ben Dr Oetker Sade Kekun kullandım)
1 çay kaşığı kabartma tozu
1/2 çay kaşığı tuz
1 çorba kaşığı pudra şekeri
100 gr küp küp kesilmiş tereyağı (yumuşak)
1 yumurta (çırpılmış)
250 ml yoğurt
Üzerine sürmek için biraz süt

Yapılışı:
Un ve kabartma tozunu bir kaseye eliyoruz. Pudra şekeri, tuz ve tereyağını ekliyoruz. Elimizle iyice karıştırıyoruz. Yumurta ve yoğurdu çırpıp unlu karışıma ekliyoruz, hamur kıvamına gelene dek yoğurmaya devam ediyoruz. ( Mikserle de yapabiliriz)
Hamuru büyük bir top haline getirip 3 cm kalınlığında açıyoruz. Yuvarlak bir kalıpla kesiyoruz. Yağlı kağıt serili tepsiye aralıklı olarak yerleştiriyoruz. Üzerlerine fırçayla süt sürüyoruz. 200 derecede ısıtılmış fırında 10-12 dk kadar altın sarısı olana dek pişiriyoruz. 
Mutlaka sıcak servis ediyoruz.

*Kahvaltının en güzeli insanın sevdikleriyle yaptığıdır, sevdiklerimiz yanımızdaysa kuru ekmek de güzel, sade çay da...



6 yorum:

  1. Bazı yörelerde bayram çöreği diye geçen şeye beniyor bu Betülcüm, en azından şekli öyle.. O da karbonatlı oluyor, çok güzelmiş scones da.. Ellerine sağlık ablacım, sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Hmmm duymamıştım ben bayram çöreğini, çok teşekkürler anlacımm. Öpüyorumm seni çokk.

    YanıtlaSil
  3. Betmatik’in güncel yeni giriş adresinin engellenmesi sürekli olarak bahis severleri de üzmüş ve çaresiz bırakmaktadır. Yüksek kullanıcı sayısı ile ülkemizde ki bahis oyunlarının bir çoğunu kendi bünyesinde taşıyan iddialı bir adrestir Betmatik. Betmatik güncel adresi bu yazımızdan ulaşa bilirsiniz.

    YanıtlaSil
  4. Trbet güncel adresine ulaşabilmek için önceliğiniz güvenli giriş adresi bulmanızdır. Sizler için trbet güncel giri şadresini bu yazımızda paylaşmaktayız.

    YanıtlaSil
  5. En fazla kitleye hitap eden sitelerden birisi olan Tempobet son derece güçlü bir finansal yapıya sahiptir. Tempobet e giriş yapamayanlar önceliğiniz güncel giriş adresini bulmak olmalıdır bunun da çözümü sizlere sunduğumuz giriş adresinden gerçekleşe bilir.

    YanıtlaSil
  6. Marsbahis giriş sorununun kaynağı ile karşılaştığınız zaman önceliğiniz güncel yeni giriş adresini aramak olmalıdır genel olarak sadece giri şadresleri değişmektedir. Burada devreye sizler için kesintisiz giriş sağlamayı hedefleyen bizler devreye giriyoruz ve Marsbahis giriş adresine güncel adresten erişmenizi sağlıyoruz.

    YanıtlaSil