14 Mayıs 2013 Salı

Zebra Muffin



Mutfakta eğlencenin sonu yok.. En basit 2 renkli kekten bile itinayla zebra çıkarırız, valla bizden korkulur :) Elbette yeni bir tarif değil, ben de yıllardır yapıyorum. Ama yemek defterimde bu da olsun istedim. Hoş kızım büyüyene kadar bu kekten zürafa da çıkar aslan da... En azından aaa benim çocukluğumda bunun zebralısı vardı desin :) Normalde yıllardır uyguladığım tarifte maden suyu vardı, ama malzemelerimi hazırlarken farkettim ki evde yokk. Yapmayı kafaya koymuşum, bu engel yıldırır mı beni? Tabiki de hayır! evatolyesi.com 'da gördüğüm tarifin sodasız olduğu geldi aklıma. Evet internette blogları gezmenin sayısız faydalarından biri daha. Herşeye bir alternatif illa ki bulursunuz. Evdeki malzemeyi ona uydurur, durmadan yola koyulursunuz. Lakin ben acaba bunu muffin yapsam nasıl olur ki diyerek işin suyunu çıkardım :) Oldu mu? Oldu vallahi... Porsiyonluk zebralarım oldu. Siz elbette benim gibi uğraşmak zorunda değilsiniz, normal yuvarlak bir borcamda da yapabilirsiniz. Tüm püf noktası her zaman diğer hamurun tam ortasına karışımı dökmek ve bunu yaparken damlamalara engel olmak. Elbette borcamda yaparsanız karışımları dökmek için kepçe veya türk kahvesi fincanı kullanın. Zira ben muffin için yemek kaşığı kullandım. Haydi bakalım mutfakta orman havası yaratmaya :)

Malzemeler:
3 yumurta
2 su bardağı toz şeker
3/4 su bardağı sıvıyağ
1,5 su bardağı su
3 su bardağı un
1 pkt kabartma tozu
25 gr kakao

Yapılışı:
Öncelikle her zaman olduğu gibi yumurta ve şekeri iyice çırpıyoruz. Kakao hariç tüm malzemeleri ekleyerek güzel kıvamlı bir kek harcı elde ediyoruz. Bu harcı eşit 2 parçaya ayırıyoruz. Birine kakao ekliyoruz. Diğer sade karışıma da kakao kadar un ekliyoruz ki biri daha sıvı diğeri daha yoğun olmasın. 
Sıra geldi sabrınızı sınamaya: Muffin şeklinde yapıyorsanız önce 1 kaşık ( çorba kaşığı) sade karışımı kağıda koyuyoruz, sonra tam ortasına kakaolu karışımdan 1 kaşık düzgünce koyuyoruz. Kağıtlarımızın 3'te 2'si dolana kadar bu işleme sırayla, dikkatle, sabırla devam ediyoruz. 
Eğer ki borcamda yapmak isterseniz ( büyük yuvarlak borcam), borcamın tam ortasına 1 kepçe sade karışım koyup onun da tam ortasına 1 kepçe kakaolu karışım koyuyoruz. Harcımız bitene kadar buna devam ediyoruz. Her seferinde tam ortaya muntazamca dökmeye çalışıyoruz. Kepçemizin yada kaşığımızın tabanını mutlaka dökmeden sıyırıyoruz ki damlayıp sırayı bozmasın. Sonrasında 170 derecede ısıtılmış fırında muffinlerimizin uçan dairelere dönüşmesini keyifle bekliyoruz. 

*Bazen çok zor göründüğü için yapmaktan kaçındığımız şeylerin oldukça basit çözümleri olabiliyor. Tüm hayat sınavımız sabır üzerine kuruluyken mutfaktaki kısmı en azından eğlenceli öyle değil mi? 



6 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım. Nefis görünüyor. Bloğunu takip ediyorum. Bana da beklerim. Sevgiler,

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim, ben de sizi zevkle takip ediyorum. Deneme listemde çok tarifiniz var, benden de sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. bu tarifi verdiğinden beri denemedim yapabilirmiyim diye gözüm korkmuştu ama muffin şeklinde de güzel olmuş bunu deniycem:)(ELİF)

    YanıtlaSil
  4. Dene, kolay bir zorluğu yok. Azıcık sabır istiyo...

    YanıtlaSil
  5. Ben denedim ama boyle olmadi hic gorunmedi kakaolu kismi ?!

    YanıtlaSil
  6. Adınızı yazmadığınız için isminizle hitap edemiyorum kusura bakmayın, hamuru eşit iki parçaya ayırıp her defasında karışımı diğerinin tam ortasına dökmek dışında bir püf noktası yok. Neden görünmediği konusunda başka bir sebep gelmiyor aklıma. Sabırla hep tam ortasına döküyoruz, sadenin ortasına kakaolu; kakaolunun ortasına sade. Bir dahaki denemenizde istediğiniz gibi olur umarım. Sevgiler...

    YanıtlaSil