2 Mayıs 2013 Perşembe

Mini Hamburger Brioche



Mini mini yapması kolay, yemesi zevkli ekmekcikler... Kuzumla çok büyük bir zevkle yedik bu ekmekleri, ertesi gün ve ondan sonraki gün bile yumuşacıktı... Tarifi aldığım güzel blogun sahibi Reyhan hanım, reyhanin.mutfaksirlari.com bu ismi uygun görmüş bu ekmekciklere.. Teşekkür ediyorum kendisine... İsmine aldanmayın, akşam yemeği için de kahvaltı için de hamburger için de oldukça uygun ve yumuşacık ekmekler bunlar. Fransızların meşhur ekmeği, normalde çok fazla yumurta ve yağ içerir, ama bu tarifte gayet makul. Ben bazılarını kalpli kurabiye kalıbıyla kestim, bu kalpli ekmekler daha mı tatlıydı ne :) Evdeki ekmek kokusuyla ilgili fikrimi yeterince belirttiğim için bu konuyu pas geçiyorum. O kadar güzel ve çeşitli ekmek tarifleri var ki, hepsini deneyesim var... Tek bir uyarım olabilir tarifle ilgili; içindeki şeker miktarı ekmekteki şekerden hoşlanmayan damakları rahatsız edebilir. Bizde böyle bir sorun olmadı, akşam yemeğinde de zevkle yedik, sadece uyarmak istedim, böyle bir riskiniz varsa çok az azaltabilirsiniz belki... 
Bugün ağzımın tadı birazcık geldi :) Ne zormuş tat ve koku alamamak, insanın yaptığı yemekle ilgili hiçbir fikri olamıyor.. Neyse ki bu ekmekleri ağzımın tadı bozulmadan yapıp tadını çıkararak yiyebilmişim... Yine de bu hastalık bile çok büyük bir zevkle tarif eklediğim blogumla ayıramadı bizi :) Haydi artık çok kolay bir şekilde hazırlayacağımız ekmeklerimize geçelim:

Malzemeler:
1 su bardağı ılık süt
1 pkt kuru maya
1/4 (çeyrek) su bardağı toz şeker
1 yumurta
40 gr oda sıcaklığında tereyağı
1 çimdik tuz
4 su bardağı un
İsterseniz üzeri için susam

Yapılışı:
Süt, maya ve toz şekeri karıştırıp 5 dk bekletiyoruz. Un, yumurta, tuz ve tereyağını ekleyip yumuşak bir hamur elde edene dek yoğuruyoruz. Bu aşamaları ben kitchenaid ile yaptım. Sonra hamurun üzerini örterek oda sıcaklığında 1 saat mayalandırıyoruz. 
Bir kez daha yoğurup gazını çıkardıktan sonra unlu tezgahta hamurumuzu 1 cm kalınlığında açıyoruz. Su bardağı ağzıyla veya kurabiye kalıbıyla şekillendirip yağlı kağıt serili tepsiye aralıklı diziyoruz. Üzerini bir mutfak beziyle örtüp 1 saat daha mayalandırıyoruz. 
Fırçayla üzerine süt veya zeytinyağı sürüp ( ben z.yağı sürdüm) isterseniz susam serperek 180 derecede ısıtılmış fırında kızarana kadar pişiriyoruz. Çıkar çıkmaz sarıp sarmalamayı unutmayın :)

*Mutluluğun kokusu fırınınızdan evinizin tüm köşelerine yayılsın, evdeki ekmeğin değerini bilen kalpleri sarsın...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder