21 Mayıs 2013 Salı

Kandil Simidi



Sıcakların yavaş yavaş kendini hissettirdiği şu günlerde mutfaktaki ısı da fırınla beraber yükselirken yine de kopamıyoruz bir türlü. Dileğim bu kandil simidini bir kandilde yapıp yayınlamaktı ama olamadı. Kızım son günlerde bu nefis tuzluları tutturunca yapmak farz oldu. Bol susamla lezzetine lezzet katmış bu gevrek simitleri yanında atıştırmalık olarak götürecek, bana da gidip gelip bir tane yemek düşecek. 
Tarçının mutfağı diye bir siteden yıllar önce almışım tarifi ama link veremedim. Teşekkür ediyorum kendisine. Evet taa o zamandan aldığım her tarifi nereden aldığımı yazmışım, böylece daha kolay hatırlıyordum ama yıllar sonra bu alışkanlığım blogumda bu emeklerin sahiplerinin isimlerine teşekkürlerimi yollayabilmem için vesile oldu.
Ne kadar güzel geleneklerimiz var, özel günlerde evde yapılıp konu komşuya dağıtılan tüm ikramlarla evin bereketi artar sanki. Bizler büyük şehirlerde kimi zaman apartmanda birlikte yaşadığımız insanları bile tanımazken hala çok sıcak komşuluk ilişkilerini paylaşan, evinde pişeni mutlaka komşuya da düşüren şanslı insanlar var. Eski evimde bu sıcaklığı yaşamış olmam en azından benim şansım. Memleketim Kayseri'ye gittiğimde bu sıcaklığı fazlasıyla yaşayabiliyorum. Tüm özel günler hala olması gerektiği gibi yaşanıyor ve korunuyor. Bayram günleri erkenden kalkıp giyinmediyseniz pijamalarla misafire yakalanmak an meselesi demektir :) Tüm bu sıcaklığı seviyorum ve kızımla elimden geldiğince yaşamaya çalışıyorum. Böyle faydalı ve sıcak adetleri yaşatmalıyız. Şimdi kandil günlerinin büyüsünü içine hapsetmiş nefis simitlerimize geçelim:

Malzemeler:
250 gr oda sıcaklığında margarin veya tereyağı
1 su bardağı sıvıyağ
2 yumurta (1'inin beyazı üzerine)
1 su bardağı yoğurt
1 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı mahlep
1 tatlı kaşığı tuz
1 pkt kabartma tozu
1 tatlı kaşığı sirke
Yaklaşık 6 su bardağı un
Bolca susam

Yapılışı:
Yağlar,yumurta,yoğurt,sirke ve şekeri bir kaşıkla karıştırıyoruz. Un ve diğer malzemeleri ekleyerek elimize yapışmayan yumuşak bir hamur yoğuruyoruz. Ben Dr Oetker'in mahlepli susamlı kabartma tozunu kullandım, ayrıca mahlep eklemedim.
Ceviz büyüklüğünde parçaları elimizde rulo haline getirip iki ucunu birleştirerek bir halka elde ediyoruz. Tüm hamuru böyle şekillendirdikten sonra halkalarımızı önce yumurta beyazına sonra susama batırıyoruz. Yağlı kağıt serili tepsiye dizip önceden ısıtılmış 180 dereceli fırında kızarana kadar pişiriyoruz.

*Tazeliğini ve gevrekliğini uzun süre koruyor. Ben kavrulmuş susam kullandığım için rengi biraz koyu görünüyor.
*Oldukça bereketli bir tarif bu, ben yarım ölçü yaparak 25 tane simit elde ettim, kalabalık değilseniz yarım ölçü de yeter. 
*Umarım kalabalık, sıcacık insanlarla dolu bir çevreniz vardır ve tam ölçü yaptığınız simitleri bu güzel insanların evlerine de düşürürsünüz. Tüm güzel gelenekler insanları birbirlerine yaklaştırmak için var, ara sıra hatırlamalı...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder