30 Mayıs 2013 Perşembe

Şeftalili, İncir Lokumlu Kek



Gidip gelip tırtıklamaya doyamadığım enfes bir kek pişirdim, üstelik tamamen doğaçlama... Yazın getirdikleri sofralarımızı şenlendirmeye başlamışken kekler de bundan nasibini almasın mı? Güzel arkadaşım İpekle sohbetimiz sırasında onun, türk kahvesi fincanı ölçülü tarifler istiyorum, az şekerli kekler istiyorum talebini de dikkate aldım bu tarifi oluştururken. Umarım sen de beğenirsin İpekcim :))
Yaz keklerinde şeker miktarını azaltmak konusunda daha şanslıyız, çünkü oldukça tatlı yaz meyveleri bu ihtiyacı azaltıyor. Ben yaklaşık 22 cm'lik kalp şeklinde kelepçeli kalıp kullandım pişirirken. Küçük boy borcamlar da işinizi görecektir. İçine koyduğum incir lokumu tamamen o an lokumlarla göz göze gelmem neticesinde kekin içine girdi, bence çok iyi etti. Elbette siz koymak zorunda değilsiniz, onun yerine aynı ölçüde ceviz de olabilir. Ben şeftalilerin kabuklarını bu kez soymadım, genelde soyardım ama böyle renkli hali daha çok hoşuma gitti ve kabukları yerken rahatsız etmedi. Siz bu konuda hassassanız soyabilirsiniz. Tüm bu kekleri, börekleri, çörekleri pişirdikçe kendi kendime artık şu paketini bile açmadan kaderine terk ettiğim pilates cd'lerini açsam da bi başlasam diyorum. Ondan biraz bundan biraz derken geleceğim hakkında endişelenmeye başladım :)) Ama hayatın tadı kalır mı tüm bu lezzetler olmadan? Yok yok dayanamıycam anlatıcam size bu keki nasıl yaptığımı, sonra hep birlikte pilatese başlarız :)

Malzemeler:
2 yumurta
1 veya 1,5 türk kahvesi fincanı esmer şeker (tatlı seviyorsanız 1,5 fincan koyun)
1 türk kahvesi fincanı süt
1 türk kahvesi fincanı sıvıyağ
3 türk kahvesi fincanı un
1 pkt kabartma tozu
1 çay kaşığı toz zencefil
1 türk kahvesi fincanı incir lokumu ( 2-3 parçaya kesilmiş) ( koymazsanız yerine iri dövülmüş ceviz koyabilirsiniz)
2-3 şeftali veya nektarin (benimkiler oldukça küçüktüler, büyük boy kullanırsanız belki 1 büyük boy şeftali yetecektir. Siz zevkinize göre ayarlayın, kekin üzerini kaplayacak ince dilimler şeklinde kesip dizdim ben)
Şeftalilerin üzerine serpmek için 2-3 çay kaşığı esmer şeker ( öyle güzel bir çıtırlık verdi ki, bunu atlamayın derim)

Yapılışı:
Öncelikle esmer şeker kullanmak zorunda değilsiniz, toz şeker de kullanabilirsiniz.
Yumurtalarla şekeri iyice köpük köpük olana kadar çırpıyoruz. Süt ve yağı ekleyip biraz daha çırpıyoruz. Un, kabartma tozu, zencefili ekliyoruz, düşük hızda karıştırıyoruz. 
Küçük doğradığımız lokumları ekleyip kaşıkla karıştırıyoruz ve yağlı kağıt serdiğimiz kek kalıbına harcımızı döküyoruz. Lokumlar tek noktada toplandıysa bu aşamada her yere yayabiliriz. İnce ve çok iri olmayan dilimler halinde kestiğimiz şeftalileri kekin üzerine dilediğimiz gibi diziyoruz. ( Çok kalın ve iri dilimler koyarsak şeftalinin nemi keki çok ıslatacaktır. İsterseniz küçük küpler halinde de kesebilirsiniz)
2-3 çay kaşığı şekeri de şeftalilerin üzerine serpiştirdikten sonra önceden ısıtılmış 170 dereceli fırında pişiriyoruz. 

*Kekimizi her zaman kalıbımız iyice soğuduktan sonra kalıptan çıkaralım, yoksa parçalanma riski oldukça yüksek olacaktır. Kimi zaman bu basit kuralı atlayıp keklerimizi parçaladığımız için bir hatırlatma olarak kalsın burada :)

*Mutluluk; çal artık kapıyı, bak sana kek yaptım :)))




2 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. ellerinize sağlık bende şeftali ve inciri küçük küçük doğrayıp o şekilde bi kek yapmak istiyorum..nasıl olur sizce.cevabınız için şimdiden teşekkürler:)

    YanıtlaSil