15 Mayıs 2013 Çarşamba

Joker Kurabiye



Adı joker kurabiye, çünkü her türlü şekle girer, kaplamaya müsait, lezzetli... Kızımın okuma bayramı için okula götürmek üzere hazırlandılar. Bazılarını ortası şekerli, bazılarını da iki renkli yaptım. Ortası şekerli olunca çocuklar bayılıyorlar. Aslında Cam Şekerli yada Vitray Kurabiye olarak yaptığım daha farklı bir tarifim var, onu da bir gün koyarım buraya umarım. Ama bu kurabiye oldukça bereketli olduğu için ben bir kısmını öyle şekillendirdim. Tarifi yıllar önce selincaglayan.com 'dan almıştım. Her zaman da zevkle yaptım. Selin Hanım'a teşekkür ediyorum. 
Oldukça kısıtlı bir zamanda yaptığım için her zamanki keskin hatlı kurabiyelerimi elde edememiş olsam da lezzetiyle bu kusurunu kapattı. Geniş zamanlar istiyor böyle ince işler.. Özen istiyor, sabır istiyor. Bir de arkadan toplayacak birini :))  Mutfakta gösterdiğimiz yada göstermek zorunda olduğumuz tüm çabalar ne kadar da hayata dair aslında. Hayatımız da, ilişkilerimiz de özen istiyor, çaba istiyor, sabır istiyor. Yenilenmek istiyor. Geniş zamanlar istiyor. Oysa o geniş zamanlara güvenip ne kadar da boş verebiliyoruz bazı şeyleri... Zaman son sözünü söylediğinde iş işten çoktaaan geçmiş oluyor. Zamanın kıymetini bilerek daha fazla uzatmadan tarife geçiyorum :)

Malzemeler:
250 gr yumuşak tereyağı veya margarin
1 su bardağı pudra şekeri
1 su bardağı buğday nişastası
1 yumurta
1 pkt kabartma tozu veya 1 tatlı kaşığı karbonat
2,5 su bardağı un
2 dolu yemek kaşığı hindistan cevizi ( sade kısım için)
2 yemek kaşığı kakao ve 1 tatlı kaşığı tarçın ( kakaolu kısım için)

Yapılışı:
Öncelikle hindistan cevizi ve kakao-tarçın dışındaki malzemelerle hamurumuzu yoğuruyoruz ve 2'ye bölüyoruz. Birine hindistan cevizini diğerine kakao ve tarçını ilave edip güzelce yoğuruyoruz. Eğer un az gelmişse ilave yapabilirsiniz. Elimize yapışmayan pürüzsüz bir hamurumuz olmalı. Her 2 hamuru da buzdolabında üzeri kapalı olarak 15 dk dinlendiriyoruz. 
Eğer 2 renkli yapıyorsak fazla inceltmeden açıp dilediğimizce şekillendiriyoruz. Ortalarını daha küçük bir kalıpla yada bir şişe kapağıyla çıkarıp değişik renkte hamur koyabiliriz. 170 derecede ısıtılmış fırında en fazla 15 dk pişiriyoruz. Fırına göre değişebilir, fazla pişmemeli ve beyaz kalmalı, takipte olalım.
Eğer şekerli yapıcaksak; 1/2 cm kalınlığında açıp yine ortasını daha küçük bir kalıpla çıkararak 3-4 dk pişiriyoruz. Sonra tepsiyi fırından alıp ortalarındaki boşluğa minik şekerler koyuyoruz.( kent meybon kullandım ben) 3-4 dk daha şekerlerle birlikte, şeker eriyene kadar pişiriyoruz. Çıkınca tepsi soğuyana kadar hiiç ellemiyoruz. Yoksa şekerlerimizin şekli bozulur. Soğuyunca dikkatlice yağlı kağıttan ayırıyoruz. Şeker erimiş haldeyken oldukça sıcak olacaktır, aman dikkat!!

*İşte böyle, geniş zamanlar umarken dar zamana sıkışmış bir kurabiye hikayesi... Hayatımızdaki geniş zamanların ve bu zamanları hakedenlerin kıymetini ZAMANINDA bilebilmeyi umuyorum...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder