13 Mayıs 2013 Pazartesi

Pizza Poğaça



Çocuğumun yanına okul için atıştırmalık birşeyler koyduğum için evden kek, kurabiye, poğaça eksik olmuyor. Bu yüzden sürekli bir değişiklik ve arayış içinde oluyorum, hep farklı şeyler götürebilsin diye. Yine böyle bir anda Lezzet dergisinin Börekler, Ekmekler, Poğaçalar ilavesinden bu güzel poğaçaları denedim ve huzurlarınıza gelmeye layık oldular. Hem pizza gibi hem de poğaça. Hamur yumuşacık, kolayca toparlanan, çok lezzetli bir hamur. İç malzemesi konusunda özgürce hareket edebilirsiniz. Haftasonu kahvaltılarını da şenlendirmek için oldukça pratik. Ben yarım ölçü olarak denedim ve 15 tane yuvarlak poğaça, 1 tane de uzun pide şeklinde poğaça elde ettim. Daha kalabalık sofralar için ölçüyü 2 katına çıkarmanız yeterli. 
Ülke olarak zor bir dönemden geçtiğimiz şu günlerde bunlarla uğraşmak insanın içinden gelmese de hayatın akışı sizin durmanıza izin vermiyor. Klavye başında vatanı milleti kurtarmak günümüz insanına en kolay geleni. Buradan da tüm ölenlere Allahtan rahmet, yakınlarına sabır diliyorum. Çocuklarımıza insanların bir hiç uğruna öldürülmedikleri bir dünya bırakabilmeyi de.

Malzemeler:
1 su bardağı süt ( ılık)
1/2 su bardağı sıvıyağ
1 yumurta ( sarısı üzerine)
1/2 pkt kuru maya
1 tatlı kaşığı toz şeker
1/2 tatlı kaşığı tuz
3,5 su bardağı un 
Susam
Kaşar peyniri, domates, biber vb üst malzemesi

Yapılışı:
Öncelikle un ve mayayı harmanlıyoruz. Diğer malzemeleri de ekleyerek yumuşacık, ele yapışmayan bir hamur yoğuruyoruz. Üzerini örterek 1 saat mayalandırıyoruz. 
İç harcı için dilediğimiz malzemeleri hazırlıyoruz. Ben rendelenmiş kaşar, halka dilimlenmiş cherry domatesler, yeşil biber ve maydanoz kullandım.
Hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar alıp unlanmış zeminde elimizle veya merdaneyle yaklaşık türk kahvesi fincanı tabağı büyüklüğünde açıyoruz. Peyniri ve diğer malzemeleri güzelce yayarak kenarlarını ortaya doğru hafifçe büzdürüyoruz. Bu kenarlara yumurta sarısı sürüp susam serpiyoruz ve 180 derecede ısıtılmış fırında kızarana kadar pişiriyoruz. Bu büzgüler yine de açıldılar biraz pişerken, beni rahatsız etmedi bu durum.
Ben kendi yaptığım yarım ölçüleri verdim, kitaptaki ölçüler buradakinin 2 katı. 

* Hepimiz bu dünyada huzur ve barış içinde yaşamayı hakediyoruz. Artık hiçbir ateş sadece düştüğü yeri yakmıyor. Dünyamız mutlulukların her yanı sardığı bir cennete dönüşsün. İyi haftalar...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder