26 Mayıs 2013 Pazar

Nutellalı, 3 Malzemeli Muffin



Tam bir Nutella bombardımanına hazır mısınız? Yanlış okumadınız, sadece 3 malzemeden oluşan bir muffin yapacağız. Ben sadece 1/2 çay kaşığı kabartma tozu ekledim, tarifin aslında yok. Sadece içimden geldiği için koydum, siz koymayabilirsiniz. 
Bu güzel tarif muhteşem bir blog olan dokuzuncubulut.com 'dan. Diğer tariflerine de mutlaka göz atın derim. Teşekkür ediyorum ayrıca :)
Haftasonu inanılmaz telaşlı geçiyor, bu yüzden de çabucak bitiyor. Kuzunun tatil günü demek anne bugün nereye gidiyoruz demek. Fellik fellik bütün gün gezmek tozmak, alelacele mutfağa girip akşam yemeği hazırlamak, arada öödeeevvv hatırlatması yapıp kuzuyu öfff'letmek demek. Sonrasında ise hem yeni tarifler denemek hem beslenme planlaması yapmak için adres yine mutfak. Her yeri önce karmakarışık yapıp sonrasında tertemiz bırakıp çıkıyoruz ya, her gün bunu nasıl yapabiliyoruz? Bıkmıyoruz, usanmıyoruz, şikayet bile etsek illaki aynı şeyleri yeniden yapıyoruz. Kimi tarifler öyle bir sabırsızlıkla deneme arzusu veriyor ki bize o an karşımızda hiçbir engel duramaz! 
Uzunca bir süredir yüzüne bakmadığımız Nutella kavanozumuzu değerlendirmek adına bu tarif çok başarılı. Evet genel eğilimin aksine nutella kaşıklamak gibi bir alışkanlığım hiç yoktur, çoğu zaman yemek aklıma bile gelmez. Kızım içinde sadece krep varsa vazgeçilmezdir.
 En önemli püf noktası yeterince pişirmek, fazla değil. O yüzden takipte kalın ve pişer pişmez fırından çıkarın, benim muffinlerimin üzeri hafif nemli kaldı, yine de kürdan testini geçti. Lezzeti harika, kuru ve sade bir kek olmasına rağmen oldukça leziz. Bir şans vermek isterseniz buyrun tarife:

Malzemeler:
1 cup ( yada su bardağı) nutella
3 yumurta
10 çorba kaşığı un
(Benim ilavem: 1/2 çay kaşığı kabartma tozu)

Yapılışı:
Tüm malzemeyi bir kapta pürüzsüzleşene ve iyice karışana dek mikserliyoruz. Muffin kağıtlarına yada kalıplarına üstten biraz boşluk bırakarak paylaştırıyoruz. Ben 12 tane muffin elde ettim. 175 derecede ısıtılmış fırında 10-15 dk fırınımızın pişirme performansına göre pişiriyoruz. Aman fazla pişirmeyelim, çok sert olur o zaman.
Yine de fırınınıza göre süre az gelirse uzatabilirsiniz. 
Sonrasında ister dondurmayla ister çikolata sosuyla servis edebilirsiniz. Ben içindeki nutelladan dolayı yeterince kalorili olduğu için sade bırakmayı tercih ettim.

*Bir tatlı huzur bazen sadece 3 malzemelidir, bazen işte bu kadar kolaydır :)))


3 yorum:

  1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Öncelikle bu, uydurma bir tarif değil. Tarifi aldığım blogun linkini vermiş ve aynen tarifi deneyip başarılı olmuşken, siz birşeyleri yapamadınız diye gelip burada böyle kötü kelimeler sarfedebilmek nasıl bir kalp, nasıl bir ruh hali gerektiriyor bilemedim. Bari adınızı yazacak cesareti gösterseydiniz.

    YanıtlaSil
  3. Çok teşekkür ederim tarif için. Annemlere yapıyorum ve çok hoş gözüküyor şimdiden ❤❤

    YanıtlaSil