3 Mayıs 2013 Cuma

Su Böreğimsi Tava Böreği



Canınız ille de su böreği çektiyse hamur açmakla uğraşmadan da o lezzete yakın bir lezzet yakalayabileceğiniz müthiş pratik bir börek.. Herkes mutlaka yapar bu böreği, bu da benimki... Tarifi yıllar önce sevgili kuzenim Saliha Ablamdan almıştım. Ailemin maharetli hanımlarından olan Saliha Ablamdan gerçekten çok şey öğrendim. Büyük teyzemin mutfaktaki ustalığının en dikkatli takipçisi olarak onun çiğ köfte ve mercimekli köftedeki ustalığına genç yaşında erişmiştir. Hepsi birbirinden maharetli Kayseri hanımlarıyla çevrili ailemizde mutfağa merakı olanlar için gerçekten müthiş ustalar var. Ki ben artık 90'larına yaklaşan ve hala mutfakta yaptığı zevkle yenen bir aşçı olan anneannemin biber kızartmasının hastasıyım. Ne yapsam onun kadar lezzetli yapamıyorum... Bu böreğin Saliha Ablam için de çok değerli bir anısı var. Yıllardır oturduğu siteye ilk taşındığında halen çok sevdiği komşusunun beraberinde güzel demlenmiş bir çayla getirdiği börek bu.. Tüm o hengame ve telaş arasında güzel bir tanışma vesilesi yani.. 40 yıl hatırı olan cinsten... Hayatta tüm değerli tanışıklıklar böyle ufacık vesilelerle oluyor, bazıları da 40 yıl unutulmuyor :)

Malzemeler:
3 yufka
2 yumurta
1 türk kahvesi fincanı sıvıyağ ( ben zeytinyağı kullandım)
1 su bardağı su
150-200 gr istediğiniz tür peynir ( ben tulum, beyaz peynir ve kaşar kullandım)
1/2 demet maydanoz ( ince kıyılmış)

Yapılışı:
Öncelikle tüm yufkalarımızı ortadan 2'ye bölüyoruz. Böylece 6 yarım yufkamız oluyor. Tava olarak kapaklı bir pilav tenceresi kullanmanızı öneririm. Birazcık eritilmiş tereyağıyla tavamızın her yerini yağlıyoruz. Yumurta, yağ ve suyu güzelce çırparak harç malzememizi hazırlıyoruz. İlk yufkayı büzüştürerek tavaya yerleştiriyoruz. Güzelce harç malzemesini kaşıkla yayıyoruz. Sonra diğer yufkayı da büzüştürerek ve harç malzemesinden sürerek yerleştiriyoruz. 3. Yufkayı da aynı şekilde hazırladıktan sonra peynirli karışımı yayıyoruz. Kalan 3 yufkayı da aynı şekilde hazırlayıp üst üste yerleştiriyoruz. Kalan harcı en üstteki yufkanın üzerine güzelce yayıyoruz. Ben üzerine bol miktarda susam da serptim.  Mümkünse yarım saat dinlendiriyoruz. Sonrasında ağzı kapalı olarak ocakta kısık ateşte pişiriyoruz. İyice kızarınca tavanın kapağı yardımıyla ters çevirip diğer tarafını da güzelce kızartıyoruz. Servis esnasında yeniden ters çevirip susamlı kısmı üste getiriyoruz.

*Ocakta fazla kaderine terk etmeyin, mümkünse kısık ateşte pişirin ki içi iyice çeksin.
*Kırk yıllık hatır demişken aklıma üniversite yıllarım geldi. Tam bir Cezmi Ersöz hayranıydım, 40 yılda bir gibisin adlı kitabını ona imzalatmayı başarmıştım. Mutluluğum tarifsizdi... Oradan bir cümleyle bitirelim; "Sen benim için 40 yılda bir gibisin; öyle eksik, öyle hazin, öyle paramparça..." 
*Tüm 40 yılda bir gibileriniz mutlulukla hatırlanır olsun...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder