9 Mayıs 2013 Perşembe

Tavuk Köftesi



Bahar geldi, havalar ne de sıcak oldu derken yine yağmurlarda bulduk kendimizi. Bünyelerimizin bu kadar şaşması normal. Yağmurda üşümemek güzel en azından, yağmurun keyifli halleri bunlar... Hepimizin evdeki günlük sorusu bugün ne pişirsem... Teksek de aileysek de değişmiyor. Umarım yakında bununla ilgili de bir tv programı çıkmaz karşımıza :) Mutfakta yenilik peşindeyseniz ve tavuğu hiç böyle denemediyseniz güzel bir alternatifimiz var bugün. Kızım bu yemeği zevkle yedi. Tavuktan hoşlanmayan çocuk yoktur sanırım, yine de bu ihtimal için pratik bir seçenek bu tarif. Tarif nefisyemektarifleri.com 'dan. Çok güzel ve faydalı bir site, tavsiye ederim. 
Öyle çok tarif stoklamışım ki yıllardır, halen de boş kaldıkça internetten araştırmaya ve denemeye devam ediyorum. Ne kadar sonsuz bir diyarda olduğumuzu böylece anlıyorum. Birbirinden güzel tarifleri birbirinden şık ve güzel sunumlarla paylaşan binlerce mutfak emekçisi var. Bazen hep aynı şekilde kaynamasına alıştığımız tencerelerden oldukça farklı yemekler, farklı lezzetler çıkıyor. Kimi zaman sevdiğimize sunmak için, kimi zaman evlatlara iki lokma daha fazla yedirmek için, kimi zamansa kendi gönlümüzü şenlendirmek için... Ne olursa olsun mutfaktaki hareket hiç bitmiyor... Hadi şimdi tavuğumuzu köfteye dönüştürelim...

Malzemeler:
1 pkt kemiksiz tavuk göğüs ( benimki 475 gr'dı)
3 yemek kaşığı galeta unu ( ben 4 yemek kaşığı kullandım)
1 küçük soğan (rendelenmiş)
8-9 dal maydanoz ( ince kıyılmış)
4 yemek kaşığı domates sosu yada 1 tatlı kaşığı salça
1 yumurta
1 yemek kaşığı süt veya su
Tuz, karabiber, kırmızı biber, kimyon

Yapılışı:
Öncelikle tavuğu robotta çekerek kıyma haline getiriyoruz. Diğer malzemelerle karıştırıp güzelce yoğuruyoruz. Dolapta yarım saat dinlendiriyoruz. Elimizi suyla ıslatarak istediğimiz şekilde köfteler yapıyoruz. ( Bu aşamada benim karışımım hala yapış yapıştı, fazla galeta unu ekleyip içini kurutmak istemediğim için elimi ıslatarak toparladım.)
Tavaya 1 parmak yağ koyarak köftelerimizi güzelce kızartıyoruz. 
Eğer fırında yada ızgarada yapmak isterseniz köfteyi yoğururken içine mutlaka 1-2 kaşık sıvıyağ koyun.

*Normal köfteler gibi içi pofuduk ve süngerimsi olmuyor, tavuğun dokusunu hissediyorsunuz, yine de baharatlarla oldukça lezzetli bir hale geliyor tavuk.
*Kurabiye kalıplarıyla da şekillendirmeye müsait bir harç oluyor, o şekilde de deneyebilirsiniz.
*Yağmurdan sonraki güzel toprak kokusu gibi ferah günler, ferah sofralar diliyorum...

2 yorum:

  1. liste yapmam gerekecek gelirsem ne yemek isteyeceğimi şaşırdım:)(ELİF)

    YanıtlaSil