5 Ocak 2014 Pazar

Mandalinalı Yerelması


Takvimler yenilendi, yeni kararlar alındı, spora başlandı ya da başlanacak, evet evet diyete de başlamalı :) Gecikmeli de olsa herkese çok mutlu bir yeni yıl diliyorum. Pek çoğumuz yukardakileri yapmak için söz verdik kendimize, ya da diğer başka konularda... Geride  bıraktığımız yılla pek iyi anlaşan olmadı sanırım, ben de kendimi bu gruba koyabilirim rahatlıkla. Umuyorum ki bu yıl öncekinden güzel ve huzurlu olsun. 
Bu yıl kendimden beklentilerim var elbette; bloguma daha sık uğramak da bunların arasında sayılabilir. Uzun ayrılıklar yaşıyoruz, oysa mutfaktaki çalışmalarım, sofralarım tam gaz devam ediyor. Üstelik büyük bir zevkle devam ediyor, dilerim bu yıl daha sıklıkla düşer mutfağımdaki denemelerim buraya :) 
Yerelması çok sık tükettiğimiz bir yiyecek değil. Tadındaki nötrlük buna sebep sanıyorum. Oysa hem çiğ yemeye hem zeytinyağlı yemeğine bayılıyorum ben. Kerevizi severek yiyen çocukların da seveceğine inanıyorum. Benim kuzum severek yedi bu sebeple. 

Malzemeler:
1/2 kg yerelması
1 orta boy soğan ( yemeklik doğranmış)
1 orta boy havuç ( yarım daire şeklinde ince doğranmış)
1 orta boy patates ( küp küp doğranmış)
1 kesmeşeker
1 tatlı kaşığı pirinç
1 limonun suyu
1 su bardağından 1 parmak eksik su
1 mandalinanın suyu

Yapılışı:
Yerelmalarının kabuklarını soyuyoruz, yıkıyoruz, dilediğimiz şekilde doğruyoruz  ve yarım limon suyu eklenmiş suya bırakıyoruz. 
Soğanımızı zeytinyağında biraz kavuruyoruz. Sonra havuçları ekliyoruz biraz daha kavuruyoruz. Yerelması ve patatesleri de ekleyerek 1-2 dk soteliyoruz. Pirinci serpiştirip mandalina suyunu da ilave ediyoruz. Tuzunu ayarlayıp suyunu da ekleyince en son şeker ve yarım limon suyunu ilave edip şöyle bir karıştırdıktan sonra kısık ateşte yumuşayana kadar pişmeye bırakıyoruz. Sonrasında suyunun büyük kısmını çekmiş oluyor ve hafif suyu kalıyor, mutlaka en az yarım saat dinlendirip öyle servis ediyoruz.

* İster ana yemek ister masanızda alternatif bir zeytinyağlı olarak bu sağlıklı meyveyi muhakkak tüketin derim. 
*Gerçek anlamıyla yenilenebildiğiniz bir yıl dilerim :) 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder