7 Ocak 2014 Salı

Tavuk Çorbası



Hastalık mevsimi hayırlısıyla açıldı. Etrafımda hasta olmayan kimse yok gibi. Kuzum da bunlara dahil malesef. Elim ilaçlara gitmiyo bi türlü. Doğal olan ne varsa ona sarılıyorum. Umarım durumu böyle kurtarabiliriz. Kendi çocukluğumu hatırlıyorum. Hastalıktan kafamı kaldıramadığım zamanlarda annem bilirdi ki boğazımdan çorbadan başkası geçmez. Onu bile zorla da olsa içirmek için uğraşır da uğraşırdı. Hadi yavrum bi kaşık daha, bak nasıl iyileşiceksin bunu yiyince. Ama yemezsen iyileşemezsin yavrucum... Hadi benim için bi lokma daha... 
Bu cümleleri aynen kendi kızıma söylerken buldum kendimi bu akşam :) Bu çocuk yese yese çorba yer dedim. Tavuk çorbası sihirlidir, içeni iyileştirir dedim. Vallahi dedim :) Yıllardır güvenilir tavuk satışı yapan tavukçuma koşturdum ve tavuk alıp eve gelir gelmez bu çorbayı soframıza kondurdum. 
Tavuklar eski tavuklar değil biliyorum ama sarsılmaz inancımın peşinden yine koştum, şifa olacağına inanarak afiyetle içtik çorbalarımızı. Kimbilir belki buna inanmaktır iyileştiren ne dersiniz? 

Malzemeler:
4 adet tavuk baget (400 gr geldi ağırlığı, baget yerine göğüs ya da  bütün tavuk da kullanabilirsiniz)
600 ml su
1 orta boy soğan
1 çay k. tuz
2 dolu çorba kaşığı un
5 dolu çorba kaşığı yoğurt

Yapılışı:
Öncelikle tavukları yıkayarak su ve bütün soğanla birlikte düdüklüye alıyoruz. Tuzu da ekleyerek pişmeye bırakıyoruz. 20 dk'da pişti benim tavuklarım. Soğuyunca küçük parçalar halinde didikliyoruz. 
Düdüklüdeki tavuk suyunu da süzgeçten geçiriyoruz. Bu safhada 650 ml tavuk suyum vardı.
Tencereye yoğurt ve unu alarak altını açmadan el çırpıcısıyla iyice karıştırıyoruz. Sonra kısık ateşte karıştırmayı hiç bırakmadan biraz çeviriyoruz. Tavuk suyunu azar azar eklerken karıştırmayı da sürdürüyoruz. Bu şekilde hiç topaklanmadan pürüzsüz bir karışım elde ediyoruz. Yine de topaklanırsa blender'dan geçirebilirsiniz. Yoğurtla yaptığınız hiçbir çorbaya tuzu karışım kaynamadan eklemeyin, çorbanız kesilir. 
Sonrasında didiklediğimiz tavukları ekliyoruz. Ben 1 avuç kadarını buzluğa kaldırdım. Siz dilerseniz hepsini ekleyebilirsiniz. Birkaç kez daha fokurdattıktan sonra çorbamız da kıvamını bulmuş oluyor. Bu çorba su gibiden ziyade hafif kıvamlı bir çorba oluyor, siz daha sulu bir kıvam isterseniz biraz daha su ilave edebilirsiniz.
Çorbaya tuz eklerken tavuk suyuna eklediğimiz tuzu unutmayalım.
İçine ilaveten yağ eklemiyorum, dilerseniz yağda kızdırılmış nane ile servis edebilirsiniz.
2 silme çorba kaşığı tel şehriye ekleyerek daha besleyici hale getirebilirsiniz.

*İçinizi ısıtan şifalı çorbalar ve sıcacık muhabbetlerle dolu bir hafta olsun...



2 yorum:

  1. Yemin ederim "tavuk çorbası" başlığını görünce "eyvah hasta kim acaba?" diye koşup girdim tarife Betülcüm.. Diyeceksin ki bu kadar salgının olduğu ortamda bunu anlamayacak ne var Serap ablacım.. ama inan korkarak geldim :(( Geçmiş olsun Niloşuma, sen doğru yapıyorsun bence de.. Bağışıklığı güçlendirmeye bak, portakal mandalin suyu falan.. Ellerine sağlık, şifa olsun canikom..

    YanıtlaSil
  2. Çok sağol ablacım, gerçekten fena ortalık, herkes hasta. Umarım atlatırız bu şekilde. Sen de dikkat et kendine, nasıl edilir bilemiyorum da âdettendir :) Çok öpüyorum seni ...

    YanıtlaSil