14 Aralık 2013 Cumartesi

Tarçınlı Miniler



Kar, kış, soğuk şu sıralar tek gündemimiz. Bizim şehrimize kar uğramasa da soğuğu bizleri zaman zaman oldukça zorluyor. Mutfağımızdan kekler, poğaçalar, kurabiyeler eksik olmuyor. Bloga uğrama sürelerim biraz uzadı ve bu durum beni mutsuz ediyor. Paylaşacak tarifler oldukça fazla aslında ve burada dile gelmeyi bekliyorlar. Umarım onları fazlaca bekletmeden paylaşırım. 
Bu tarif tam tamına bir klasik. Yapımı kolay, bereketli ve bayatlamayan bir kurabiye ve asıl sahibine ait orjinal tarif. Işıl Sözer ve Berna Gürşen'in Butik Pastacılık kitabından almış olsam da Ayşem Hanımın tarifi. Minicik porsiyonlar halinde yapılıyor olması da onları hem sevimli hem yemesi kolay hale getiriyor. 
Hayat yeniliklere çağırsa da bizi sürekli olarak, vazgeçemediğimiz şeyler elbette var. Kızımın özgürlük duruşu yenilerden mesela. Uyku öncesi ayakta dimdik durarak kollarını iki yana açtığı ve deriince bir nefes aldığı ve iddiasına göre güzel uyumasına yardım eden duruşun  adı; özgürlük duruşu :) 
Her çocuğun mutlaka tanışması gereken Küçük Prens ise hayatımızın vazgeçilmezi olarak yine sahne aldı. Kaç kez okudum, hangi okumamda kaç dünya keşfettim hatırlamıyorum. Şimdi heyecanla onun neler keşfedeceğini beklemekteyim. Ve hangi yaşında yeniden o kapağı kaldırmak isteyeceğini... 
Onun hayatında şu an bir yenilik olsa da bu kitap, vazgeçemeyeceği bir rehberle tanışıyor olduğunun henüz farkında değil :)
Bu kurabiyeler de denemeyeni çok az olsa da halen varsa bir yerlerde henüz tanışmamış olanlar, vazgeçilmez bir klasik... 

Malzemeler:
200 gr oda sıcaklığında tereyağı veya margarin 
1/3 cup toz şeker (67 gr)
1 cup iri çekilmiş fındık veya ceviz (120 gr) - ben genelde ceviz kullanıyorum-
2 cup un (220 gr)
1 tatlı kaşığı vanilya özütü (ben kullanmadım)

Üzerine:
3 çorba kaşığı tarçın
1/2 cup pudra şekeri (60 gr)

Yapılışı:
Yağ, toz şeker, un ve fındık veya cevizleri yoğuruyoruz. Oldukça yağlı bir hamur elde ediyoruz. Bundan sonrası sabrınıza kuvvet; fındık büyüklüğünde minik misketler yuvarlıyoruz. Önceden 165 derecede ısıtılmış fırında hafif kızarana kadar pişiriyoruz. Yaklaşık 30 dk dense de tarifte, fırından fırına bu süre değişebilmekte... 
Fırından çıkan kurabiyeler tamamen soğuduktan sonra geniş bir kasede tel çırpıcıyla karıştırıp hazırladığımız tarçın-pudra şekeri karışımı içinde yuvarlayarak her tarafını kaplıyoruz. 
Hava almayan bir kapta sakladığımız takdirde uzun süre tazeliğini koruyacaktır. 

*Yeniliklere açık bırakılan bir kapıdan belki de vazgeçilmez olacaklar girebilir, elbette Küçük Prens'in de dediği gibi; Gözler gerçeği göremez ki, yüreğiyle aramalı insan... 





























2 yorum:

  1. Çok sevimli görünüyorlar Betülcüm, tam kahve yanına ikramlık.. "Betül'ün Gönül Kahvesinden:)) " Ellerine sağlık ablacım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler ablacım. Tam öyleler gerçekten ve bayatlamıyorlar kolay kolay, çok öpüyorum seni :)

      Sil