28 Ekim 2014 Salı

Frambuazlı Puf Kek


Birazdan minişler tiyatrosuna davetliyim, elimde iki kişilik davetiye var. Bizim evde işler belgelerle yürüyor :) Davetiyenin arkasına kocaman yazmışlar; Davet Kartsız Girilmez! diye... Evet evet kocaman bir ünlem de var sonunda. Ben salona erken gelmiş olmalıyım ki henüz dekorlar kuruluyor. Madem vakit var hemen bloguma kaçayım, şu nefis kekin tarifini artık yazayım dedim. Ben frambuazlı yaptım ama her türlü kombinasyona açık bir kek bu. Vişneli, elmalı, frambuaz-çikolatalı denedim. Hepsi harika oldu. Tarif instagramın tatlı ve marifetli hesabı "Smilenaworld" den. Bu keki bence muffin kağıtlarında pişirmeyin, bütün olarak güzel. 

Malzemeler:
3 yumurta
3 türk kahvesi fincanı toz şeker
1 türk kahvesi fincanı sıvıyağ
3 türk kahvesi fincanı un
1 pkt kabartma tozu
Dilediğiniz miktarda frambuaz ya da istediğiniz başka meyve (Elmalı yapmak isterseniz; 1 iri elmanın kabuklarını soyup, ince dilimleyerek  1 tatlı k. şeker ve 1 silme tatlı k. tarçını harmanlayıp elmaları bu karışıma bulayıp kekin üzerine dizebilirsiniz)
Dilerseniz vanilya veya limon kabuğu rendesi de ekleyebilirsiniz

Yapılışı:
Bu kekin ve diğer tüm keklerin en önemli kısmı bu; yumurtalarla şekeri bembeyaz olana dek mikserle çırpıyoruz. (5-7 dk sürecektir) Sıvıyağı ekleyip yine çırpıyoruz. Un ve kabartma tozunu birlikte eleyerek ekliyoruz ve en düşük devirde sadece malzemeler karışana kadar çırpıyoruz. 
Sonrasında dilerseniz borcama ya da resimdeki gibi 26 cm'lik bir kelepçeli kalıba kek karışımını döküyoruz. (Borcamı yağlamamız, kelepçeli kalıba yağlı kağıt sermemiz gerekiyor)
Üzerine dilediğimiz meyveyi ya da çikolatayı dizip 170 derecede önceden ısıtılmış fırında pişiriyoruz. 20-25 dk'da pişiyor genelde ama fırından fırına değişebilir elbette. Kek tamamen pişmeden kesinlikle fırın kapağını açmamalıyız, yoksa çökecektir. 

*Neyse oyuncular sahneye çıktılar, perde açıldı, kaçtım ben. Gününüz şu an beni bekleyen tiyatro sahnesi kadar renkli geçsin ...


7 yorum:

  1. Tavada yapilan kek veya kurabiye varmı acaba? Simdiden Teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir tarif elinize sağlı tariflerinizi şeflerin mutfağı yemek tarifleri sitemi ze de ekleyebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  3. Betfest sitesine ulaşabilmek için güncel adres bilgilerini paylaşan güvenilir sitelerden faydalanabilirsiniz. Betfest giriş ancak unutmamalısınız ki art niyetli kişiler verdikleri yanlış linkler üzerinden kişisel bilgilerinize ulaşabilir. İnternet korsanlarına karşı dikkatli olmanızda fayda vardır.

    http://www.betfestgirisi.com/

    YanıtlaSil