15 Mart 2014 Cumartesi

Ev Pudingi



Tatlı yesek, tatlı konuşsak... Herkes özgür olsa, olduğu gibi kabul edebilse diğerini... Böylesine tatsız günler yaşar mıydık hiç?  Hayatı normale döndürebilmek her geçen gün daha da zorlaşıyor gibi görünse de umutsuzluk insana yakışmaz... Her şey iyiye, güzele dönüşecek, değişecek... Tüm kalbimle inanıyorum. Tüm yaşam değişim üzerine kurulmuşken, gün bile geceye değişirken, güneş aya bırakırken gökyüzünü, değişime direnmek ne nafile bir çabadır...
Ne vakit umutsuzluğa kapılsam kızıma çeviriyorum yüzümü; onun cıvıl cıvıl sesi, ordan oraya koşturuşu, yaptığı resimlerle beni kendime getirişi... Ansızın yazdığı, söylediği birşeyle bana aradığım mesajı iletişi... Siz de öyle yapın, gidin bi parka izleyin çocukları, çok mu zor? O zaman kaldırın başınızı gökyüzüne bakın, derin derin içinize çekin o sonsuz maviyi... 
Artık puding almayın, kendiniz yapın, siz de mest olun yanınızdakileri de mest edin. Küçük şeylerde büyük mutluluklar bulmak bazen çok kolay... Tarif Mutfak sırları sitesinden. Ben tarifteki 2,5 çay bardağı şekeri fazla bulduğumdan 1 çay bardağı kullandım, gayet yeterli geldi. Siz damak zevkinize göre ayarlayabilirsiniz.

Malzemeler:
4 su bardağı süt
1 ajda çay bardağı şeker
1 yumurta
1 yemek kaşığı un
3 tatlı kaşığı mısır nişastası (yoksa buğday da olur)
4 yemek kaşığı kakao
1 yemek kaşığı tereyağı ( ben bıçağın ucuyla çok az ekledim)

Yapılışı:
Tüm malzemeyi tereyağı hariç olarak  ister mikserle ister el çırpıcısı yardımıyla çırpıp ocağa alıyoruz. Karıştırmayı hiç bırakmadan koyulaşana dek pişiriyoruz. Sonrasında ateşten alıp tereyağını ekleyip hızlıca tekrar karıştırıyoruz. Kaselere paylaştırıyoruz, fotoğraftaki kaselerle 6 kase çıktı. 
2 tanesinin tabanına evdeki kekten koydum, gayet güzel oldu, aklınızda olsun. 
Buzdolabında soğutup afiyetle yiyoruz, mutluluğun tadına varıyoruz... 

*Bugün çok güzel bir renkler kitabı hazırlamış kızım. Her renge bir de şiir yazmış. Mavi'yle veda edeyim o vakit:
Mavi sen gökyüzünün, denizin rengisin
Herkes sana bakınca rahatlar...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder